מזוז: השופטת דליה מארק-הורנצ'יק תואשם בהפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה

ההחלטה הסופית כפופה לשימוע; הורנצ'יק, שופטת בית משפט השלום בת"א, חשודה כי מינתה את עוה"ד המושעה גד פרנקל לתיקי כינוס

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט להעמיד לדין את שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דליה מארק-הורנצ'יק, בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה. ההחלטה הסופית כפופה לשימוע שיערוך מזוז עצמו לשופטת, אחרי שפרקליטיה יעיינו בחומר החקירה.

הודעה על ההחלטה המקדמית של מזוז נמסרה לפרקליטיה של השופטת, פרופ' קנת מן ויהודה וינשטיין, וכן לנשיאת בית המשפט העליון, שר המשפטים, נציבת התלונות על שופטים ומנהל בתי המשפט.

במערכת המשפטית מעריכים שהורנצ'יק כבר לא תשוב לכהן כשופטת, גם אם מזוז יקבל את כל טענותיה בשימוע ויסגור את התיק. זאת, משום שהחשדות הטילו ביושרה דופי, שיהיה קשה למופיעים בפניה להשתחרר ממנו. עוד מעריכים, שאם פרקליטיה לא יצליחו לשכנע את מזוז בשימוע שאין מדובר במעשים פליליים אלא בעבירות משמעת, הם יציעו ליועץ להסתפק בפרישתה תמורת ויתור על העמדה לדין פלילי.

קשרים פסולים

החקירה הסמויה החלה לפני כשנה, בעקבות תלונה שהגישה חברת הבנייה ליהקום, בה נטען כי עו"ד גד פרנקל מונה ככונס בתיק פירוק שיתוף מקרקעין בשווי כ-6 מיליון דולר, וגנב מחשבון הנאמנות 3.8 מיליון שקל. החברה שכרה חוקרים פרטיים שעלו על הקשרים השונים בין הורנצ'יק לפרנקל.

בפרקליטות סבורים, כי הפרת האמונים של השופטת התבטאה בכך שבמשך שנים התקיימו "קשרים פסולים" הדוקים ורצופים בינה לבין פרנקל, אותו מינתה לכונס, מגשר ובורר ביותר מ-30 תיקים, למרות שלכאורה ידעה שהוא הושעה מחברותו בלשכה ושיש נגדו חשדות למעילה בתיקי כינוס.

עוד התברר שמלבד קשר אישי הדוק היה בין השניים גם קשר עסקי. פרנקל ייצג אדם שמכר לשופטת את דירתה הנוכחית ברמת אביב במחיר מופחת, מה שמעלה חשד לטובת הנאה. בעבר הוא אף חתם לה על ערבות למשכנתא בדירה אחרת ואף ייצג אותה בהליכי המכירה והרישום.

בהמשך עלה חשד למעורבות של פרנקל בכתיבת החלטות של השופטת, לאחר שבמחשבו נמצאו החלטות ופסקי דין שלה, כאשר הקובץ נוצר בתאריך שלפני מסירת ההחלטות לצדדים בביהמ"ש. נגד פרנקל הוגש כתב אישום על גניבת מיליוני שקלים במסגרת תפקידו, תוך ניצול קרבתו לשופטת.

מאז נחקרה השופטת לראשונה, ביולי האחרון, היא יצאה לחופשה וכעת היא בחופשת מחלה.

סניגורי השופטת מסרו בתגובה: "אין ולא היה כל פסול בהתנהלות השופטת. ההחלטה הסופית בעניינה טרם נפלה ותתקבל רק לאחר השימוע. היועץ המשפטי לממשלה אינו מקל ראש בהליך השימוע, ואנו סבורים שבמסגרת זו יובהר שהשופטת לא ביצעה כל עבירה".