פרנו ריקאר הצרפתית תרכוש את יצרנית וודקה אבסולוט עבור 8.87 מיליארד דולר

פרנו: הרכישה תצמצם עלויות בסך של עד 150 מיליון אירו ; בית ההשקעות ING: "זה סכום יקר מאוד" ; בשוק האמריקני חולש מותג האבסולוט על 9% - שני אך ורק לסמירנוף

חברת הליקר השנייה בגודלה בעולם, פרנו ריקאר (סימול: PERP.PA) זכתה במכרז לרכישת וין אנד ספיריט (סימול: VSG.UL) השבדית, שנערך על ידי הממשלה , המחזיקה בבעלות על החברה. וין אנד ספיריט, יצרנית וודקה אבסולוט, תירכש על ידי פרנו ריקאר עבור סכום עתק ל-5.63 מיליארד אירו (8.87 מיליארד דולר).

פרנו מצפה לגידול של בין 125 לבין 150 מיליון אירו לפני מס, עקב צמצום עליות כתוצאה מהסינרגיה עם V&S, יצרנית משקאות הליקר-פרמיום השלישית בגודלה בעולם. מהחברה אף נמסר כי היא אינה צופה גידול ברווח למניה במשך השנה הראשונה למיזוג, אך עם זאת היא חוזה שלאחר תקופה זו, המיזוג יתרום תרומה משמעותית לרווח למנייה. מהממשל השבדי נמסר כי פרמונד התחייבה לשמור על מפעל חברת V&S בשבדיה.

"הרכישה היא " בסכום יקר מאוד; כך שאין פלא שהם זכו במכרז", מסר ג'רארד ריג'ק, אנליסט בבית ההשקעות ING שהרים גבה בנוגע לסכום המוצע. ממתחרותיה של פרונד נמסר כי מעבר לסכום שהוצע על ידן, לא יישמרו האינטרסים של בעלי המניות.

פרנו גברה במכרז על הצעות של יצרניות המשקאות החריפים האמריקניות, ה"בקארדי", מותגי ה"Fortune", כמו גם על חברת הנכסים השבדית EQT. בעשותה כן, זכתה פרנו בבכורה כיצרנית הוודקה הגדולה ביותר על בסיס נפח מכירות. בשוק האמריקני, חולש מותג האבסולוט על 9%, שני אך ורק לסמירנוף.

המכרז הינו צעד נוסף של הממשל השבדי "להיפטר" מנכסים בשווי של כ-234 מיליארד דולר, בהחזקה ממשלתית, עד לשנת 2010. במחיר הרכישה המצויין כלולים חובותיה של V&S בסך של כ-346 מיליון אירו.