ניו-פארם חותמת את 2007 עם מכירות של 588 מיליון שקל והפסד של 13.6 מיליון שקל

ההפסדים נגרמו לפני שהשליטה ברשת נרכשה ע"י המשביר החדש לצרכן ; מנכ"ל הרשת, רמי שביט: "בתוך שנתיים נגיע לפריסה של 100 נקודות מכירה"

פוטנציאל לא ממומש: רשת הדראגסטור ניו-פארם חותמת את 2007 עם מכירות של 588 מיליון שקל, אבל בשורה התחתונה היא רושמת הפסדים של 13.6 מיליון שקל. כך עולה מהדו"חות הכספיים של חברת ישאל שבשליטת קמ"ן אחזקות. שיעור הרווח הגולמי של הרשת עמד בתקופה זו על 30% והסתכם ב-176.6 מיליון שקל כאשר ברווח התפעולי רשמה הרשת הפסד של 3 מיליון שקל. הפדיון למ"ר עמד ב-2007 על 2,283 שקל.

בדצמבר 2007 השלימה קבוצת המשביר החדש לצרכן את רכישת השליטה ברשת לפי שווי של 167 מיליון שקל. לאחר הרכישה הקימה הקבוצה חברה-בת בשם "ניו-פארם החדשה" ויצקה לתוכה את פעילות הקוסמטיקה של המשביר החדש לצרכן. המשביר מחזיקה ב-68.3% ואילו קמ"ן אחזקות שבשליטת רוני אלרואי ב-31.7%. הנתונים הכספיים של ניו-פארם מתייחסים לפעילות הרשת טרם הרכישה.

רשת ניו-פארם מונה היום 53 סניפים, 6 מתוכם פועלים תחת הקונספט "ניו-פארם מדיקל". לרשת 20 סניפים בדרום, 17 במרכז ו-16 בצפון.

לדברי המנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת המשביר החדש לצרכן, רמי שביט, בתוך שנתיים תגיע ניו-פארם לפריסה של 100 נקודות מכירה שיכללו, בין היתר, את נקודות המכירה שיפתחו בתוך סניפי המשביר החדש לצרכן.

"המשביר מהווה פלטפורמה להתרחבות של ניו-פארם בצורה משמעותית ולהתגברות על חולשת הלוקיישנים בקניונים ומכאן הפוטנציאל הגבוה של הרשת. מעבר לכך, המשביר מביא אתו לשותפות את החוזק שלו בקוסמטיקה, פעילות מאוד רווחית במשביר, את יכולת הסחר והרכש בעוצמה גדולה של איחוד מערכות ואת היכולת השיווקית-פרסומית", אומר שביט.

יצוין שהכנסות רשת המשביר החדש לצרכן מתחום הקוסמטיקה הסתכמו ב-2007 ב-183.7 מיליון שקל והניבו רווח תפעולי של 18.4 מיליון שקל.

בנוסף, צופה שביט כי שינוי שיטת התגמול לעובדים, תתרום לצמיחה של ניו-פארם: "התוצאות הטובות של המשביר הם בעיקר בזכות עובדי החברה המתוגמלים אישית על הצלחות, תגמול שהוא ביחס ישיר לתוצאות. את אותה שיטה אנחנו ניישם בניו-פארם: כשהרשת תרוויח, העובדים ירוויחו".