בגיר הפסידה ברבעון 9 מיליון דולר; בארינבוים: הנכס המרכזי שלנו הוא מזומן של כ-400 מיליון שקל

צביקה בארינבוים מחזיק כיום בכ-45% בלבד מבגיר באמצעות בי.ג'י.איי הציבורית, לאחר שמכר את השליטה בחברת הטקסטיל לקרן פימי של ישי דוידי ; בגיר סיימה את 2007 עם הפסד שנתי של כ-11 מיליון דולר, מתוכו הכירה בי.ג'י.איי בהפסד של 5 מיליון דולר

חברת בי.ג'י.איי , לשעבר חברת האופנה בגיר, שאחזקתה העיקרית היא מניות חברת הטקסטיל בגיר, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות בסיומה של שנה סוערת ורוויית דרמות אשר במהלכה עברה גם שינוי מבני וגם, כזכור, הפסיקה את פעילותה של פולגת טקסטיל המפסידה.

סך מכירות החברה ב-2007 קטן בכמעט חצי והסתכם ב-68.5 מיליון דולר לעומת 134 מיליון דולר בסוף 2006. הרווח הנקי השנתי הסתכם ב-16.5 מיליון דולר. עם זאת, בנטרול ההכנסות מהשינוי המבני שעברה החברה, מציגה החברה הפסד שנתי של כ-11 מיליון דולר לבגיר, אשר בי.ג'י.איי מכירה בכ-5 מיליון דולר מתוכו, בהתאם לשיעור האחזקות שלה בחברה. בסוף שנת 2006 עמד הרווח הנקי של החברה מפעילות שוטפת על 11.7 מיליון דולר.

מגמת ההרעה בתוצאות החברה החלה בראשית 2007 ולוותה באזהרות רווח ברבעון השני והשלישי. חולשותיה של בגיר הן בעיקר תלותה במספר לקוחות בודדים, לחברה 3 לקוחות-מפתח האחראים על 70% מהמכירות, ולכן ירידה בהזמנות אפילו מלקוח אחד עלולה לפגוע בתוצאותיה. כדי להרחיב את מעגל הלקוחות רכשה החברה בתחילת השנה את חברת האופנה שולר הגרמנית תמורת יותר מ-10 מיליון אירו לצורך כניסה לשווקים נוספים באירופה.

כך או כך, תמונת הרבעון הרביעי של 2007 נראית שלילית במיוחד עבור בגיר, שנעלה אותו עם הפסד של כ-9 מיליון דולר, מתוכו הכירה בי.ג'י.איי בהפסד של כ-4 מיליון דולר בדו"חותיה (בהתאם לחלקה היחסי הנוכחי בחברת הטקטסיל שעומד על כ-45%).

"ביצענו מחיקות גדולות עם סגירת הפעילות המפסידה של פולגת טקסטיל, אשר אמורות לחזור אלינו עם מינוי מפרק לחברה, כך שאפשר להסתכל עליהן כהפסד שהוא ברובו הגדול חשבונאי" אמר היום ל"גלובס" צביקה בארינבוים, בעל השליטה בבי.ג'י.איי. "ברגע שהוצאנו מפעילות את הנכס המפסיד המצב שלנו כבר שונה לגמרי. בגיר היא חברה בריאה וטובה שסבלה מהאיחוד עם פולגת טקסטיל. האחזקה העיקרית של בי.ג'י.איי היום היא 400 מיליון שקל במזומן ואנו ניבחן ב-2008 על סמך ההזדמנויות שנצליח לנצל. אנחנו נכנסים לתקופה הקשה הזו מוכנים בצורה בלתי -רגילה", הוסיף.

נזכיר כי, השינוי במבנה החברה אירע במחצית השנייה של 2007 ובמסגרתו נמכרו מחצית מאחזקותיה של בגיר בתחום האופנה לקרן פימי, על מנת לנסות ולשנות את פני החברה לחברת אחזקות, הפועלת בימים אלו ליצוק פעילויות נוספות לעסקי הליבה הדועכים.

בגיר העבירה אז את פעילותה ביחד עם פעילותה של פולגת טקסטיל לתוך חברה בשם בגיר שוויץ, אשר מוחזקת על-ידי קרן פימי בשיעור של 45%, בי.ג'י.איי שבשליטת בארינבוים (45%), ועופר גלבוע, מנכ"ל חברת בגיר (5%). בתמורה לקבלת המניות הזרימה פימי 20 מיליון דולר לבגיר שוויץ. 20 מיליון דולר נוספים הוזרמו על ידי בי.גי'.איי וכ-40 מיליון דולר הושגו באמצעות מימון חוץ בנקאי. מתוך סכום זה שילמה בגיר שוויץ כ-57 מיליון דולר לחברת בי.ג'י.איי, בגין העברת הפעילות.