הכול דווי

הסדרה המצליחה "הכל דבש" שכתבה יעל פוליאקוב איבדה תוך חצי שנה את שני שחקניה הראשיים

השדרנית והשחקנית שוש עטרי, שהלכה לעולמה אתמול בערב, לא הייתה אופטימית באשר למצבה הבריאותי בטווח הרחוק, אך בהחלט הייתה אופטימית לגבי מעמדה המקצועי. ולא בכדי: בשנים האחרונות זכתה קריירת המשחק שלה לעדנה. בעוד עטרי עשתה חיל במשך שנים ברדיו, החל מהגשת תוכניות ברשת ג' של קול ישראל בשנות ה-70 וכלה בתוכנית רדיו יומית ברדיו לב המדינה, ששודרה עד למותה אמש, עטרי נעדרה משך שנים ארוכות מן המדיום הטלוויזיוני, למעשה מאז ירד השעשועון "פיצוחים" בהנחייתה, ששודר בטלוויזיה החינוכית. והנה, בשנתיים האחרונות נראה היה שעטרי מתמקמת מחדש במדיה שתפורה, מסתבר, על מידותיה: עטרי הופיעה בתפקיד ראשי בסדרה הקומית "הכל דבש", בתפקיד נילי, אשתו של ישראל (פולי) פוליאקוב, כוכב הסדרה, שנפטר באוקטובר האחרון. באחרונה גם שיחקה בהצגה "יש לי כנרת", אשר הוצגה בתיאטרון באר שבע.

באוקטובר אשתקד הוכה עולם הבידור הישראלי בתדהמה. ישראל פוליאקוב, שחקן מוערך ואהוב וסמל תרבות, צלע במשולש להקת "הגשש החיוור" המיתולוגית, נפטר ממחלת הסרטן שממנה סבל. "ככה זה בחיים, לפעמים חוטפים", אמר לבתו יעל כשנודע לו על המחלה. כמו עטרי, גם הקריירה של פוליאקוב השתקמה מאז הסדרה "הכל דבש". אפשר אף לומר שהסדרה, אשר שיקפה את קשיי ההישרדות הבימתית של כוכב אשר הגיע לגיל המעבר, ויצקה אמירה כואבת על הצביעות והשטחיות שמהן סובל התחום, היא זו ששיקמה את הקריירה של פוליאקוב, ואף זיכתה אותו בהופעת אורח בעונתה השנייה של הדרמה "בטיפול".

ודווקא כשנראה היה שהכל דבש, הן עבור פוליאקוב והן עבור עטרי, החלו ניגרות דווקא הדמעות. למרות מותו של אביה, החליטה פוליאקוב הבת להמשיך עם הסדרה לעונה שנייה (שאמורה הייתה לעלות על המסך בחודשים הקרובים) ולהקביל את תכניה, שגם בעונה הראשונה שאבו ממקורות ביוגרפיים, למציאות. בראיונות שהעניקה בחודשים האחרונים לעיתוני בידור, היא הביעה נחישות לשכתב מחדש את התסריט ולהמשיך. עתה, כשעטרי, אשר גילמה את אימה, הלכה לעולמה, התחוור שוב כי החיים סוריאליסטיים יותר מכל תסריט.

עודד דוידוף, במאי "הכל דבש", מספר שעטרי היא "אישה מצחיקה, אנרגטית, עם סיפור חיים מדהים שהכניסה בו הומור. היינו כמו משפחה ועצוב נורא מה שקרה פתאום". דוידוף מתאר את סמיכות המוות של שניים מכוכבי הסדרה כ"צירוף מקרים עצוב", ומוסיף שהעבודה על העונה השנייה של הסדרה טרם החלה, ושעדיין אינו יודע איך תושפע הסדרה בעקבות אובדנם של פוליאקוב ועטרי. "אנחנו עכשיו לא מדברים על זה".

את יעל פוליאקוב, יוצרת "הכל דבש", לא ניתן היה להשיג.