3 חוקרים פרטיים נוספים הורשעו בפרשת הסוס הטרויאני; התביעה מבקשת מאסר בפועל

יצחק רט, חיים זיסמן ואסף זלוטובסקי ממשרד "מודיעין אזרחי חקירות" הורשעו בעבירות של חדירה לחומר מחשב, האזנת סתר שלא כדין ופגיעה בפרטיות

הרשעות נוספת בפרשת סוס הטרויאני. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ה') במסגרת הסדר טיעון 3 חוקרים פרטיים ממשרד "מודיעין אזרחי חקירות". הנאשמים, שהורשעו בעבירות של חדירה לחומר מחשב, האזנת סתר שלא כדין ופגיעה בפרטיות, הם: יצחק רט, מנכ"ל המשרד; חיים זיסמן, עובד בתחום הפיתוח העסקי במשרד; ואסף זלוטובסקי, מנהל תחום המודיעין העסקי במשרד, שהורשע גם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבל דבר במירמה.

הנאשמים הודו כי בשנים 2005-2004 עסקו בפעילות של ריגול עסקי פלילי, במסגרתה הזמינו מרות האפרתי, המורשעת העיקרית בפרשה, את תוכנת הסוס הטרויאני לחדירה למחשבים. האפרתי פעלה להחדרת התוכנה, ואילו עובדי מודיעין אזרחי ניתחו את המידע, עיבדו אותו והעבירו אותו ללקוחותיהם, שביקשו לקבל מידע אודות מתחריהם העסקיים.

לפי הסדר הטיעון, מבקשים הצדדים מביהמ"ש להטיל על הנאשמים את העונשים הבאים: על זלוטובסקי - מאסר בפועל של 19 חודשים, מאסר על תנאי, קנס של 120 אלף שקל ופסילת רישיון חוקר פרטי לצמיתות. לנאשם זה יוחסה חדירה לצורכי ריגול עסקי למחשבי החברות הבאות: הוט, צ'מפיון מוטורס, משרדי הפרסום ראובני-פרידן, באומן ר-רבינאי,שלמור-אבנון-עמיחי, קבוצת אלייד השקעות, חברת צילום עתיק, חברת גסטטנר, רני רהב ועוד.

על זיסמן (הוכרז פושט רגל) - שמונה חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי, קנס של 60 אלף שקל ופסילת רישיון חוקר פרטי לצמיתות; בנוגע לרט - ציין ראש צוות התביעה בפרשה, עו"ד חיים ויסמונסקי, כי התביעה נמנעה מלבקש לגביו עונש של מאסר בפועל בשל מצבו הרפואי כתוצאה מפציעתו הקשה במסגרת מעצרו הראשוני בפרשה, כשהיה במשמורת המשטרה. על נאשם זה מתבקש ביהמ"ש לגזור עונש של מאסר על-תנאי, קנס של 250 אלף שקל ופסילת רישיון חוקר פרטי לצמיתות.

בנוסף על העונשים הללו מבקשת התביעה, באמצעות עוה"ד ויסמונסקי, שירי רום ומיטל מור, להוציא צווים האוסרים על הנאשמים שימוש במידע שהוצע שלא כדין, חילוט כל העתק של המידע הנמצא בידיהם והחרמת כל המחשבים ששימשו אותם בפעילותם.

האפרתי נידונה לארבע שנות מאסר בשל חלקה בפרשה ובעלה מיכאל נידון לשנתיים מאסר. חוקרים פרטיים נוספים שהורשעו בפרשה הם אליעזר פילוסוף, ניב חי, צבי קרוכמל ואלכס ויינשטיין. פילוסוף, חי וקרוכמל נדונו ל-15, 22 ו-32 חודשי מאסר בפועל בהתאמה; גזר דינו של ויינשטיין טרם ניתן. (ת.פ. 40197/06).