הושלמה עסקת הפניקס-גמא

הושלמה עסקת הפניקס-גמא: היום נחתמה סופית העסקה לרכישת 49% ממניות חברת ניכיון כרטיסי האשראי ב-63.7 מיליון שקל ע"י חברת הפניקס, לפי שווי חברה של 130 מיליון שקל. הפניקס, המשתייכת לקבוצת דלק, תעמיד לטובת גמא הלוואת בעלים בהיקף של כ-50 מיליון שקל. לפניקס, בראשות המנכ"ל יהלי שפי והיו"ר ד"ר אהוד שפירא, תינתן אופציה לרכישת 2% נוספים ממניות החברה, כך שתחזיק בשליטה בה, לפי שווי החברה שנקבע בעסקה הנוכחית. תקופת מימוש האופציה היא לשנתיים לאחר השלמת העסקה. אם תמומש האופציה, ליתר בעלי המניות בחברה תהיה האופציה למכירת יתרות אחזקותיהם בה. נכון להיום, בכוונת הפניקס לממש את האופציה לרכישת השליטה בגמא, אולם תידרש לגוון את מקורות המימון של גמא כך שתהיה פחות תלויה במקורות ממערכת הבנקאות בישראל.

"מבחינתנו יש לרכישת גמא יתרון גדול כי היא במגע עם מספר גדול במיוחד של בתי עסק. מכאן, שאנו נוכל לפתח ולמנף את גמא ומאגרי המידע שלה לטובת צורות אחרות של מתן אשראי: פקטורינג, אשראי כנגד צ'קים (ניכיון צ'קים), אשראי לבתי עסק ועוד", אמר שפי ל"גלובס" בנוגע לחשיבות העסקה.

"הניהול בגמא ייוותר כפי שהוא. רכישת גמא אינה לצורך כניסה לתחום האשראי הצרכני. לתחום זה ניכנס באמצעות אחת מחברות כרטיסי האשראי".

נציין שהפניקס הקימה לפני כשנה חברת ניכיון כרטיסי אשראי קטנה, שטרם הפכה לגורם של ממש בשוק. כמו כן, הפניקס פועלת לרכישת נתח מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט מבנק הפועלים. לפי שעה מתווה העסקה המקורי בין הפועלים לפניקס הוקפא.

עד כה החזיקה חברת לאומי קארד ב-20% ממניות גמא וכ-45% מלקוחות גמא הם לקוחות לאומי קארד. לאחר המכירה חלקם של בעלי המניות הוותיקים בגרעין שליטה יכלול את קרינל השקעות (24.5%), שבבעלות משקיעים זרים, ומשפחת פינק (שמחזיקה בשליטה בשמן תעשיות); רם בקרה וניהול, שבבעלות רוני מירו וקבוצת ליסקאר (12.5%); מיקוד פיננסים, שבבעלות משפחת גנוט (5%); שלירן אחזקות, בבעלות משפחת אונגר (6%); ומשה לביא (3%). אלי אונגר מכהן כיו"ר גמא ואריאל גנוט מכהן כמנכ"ל.