הסגל האקדמי הזוטר משעה בשבועים את העיצומים

הסכים לבקשת יו"ר ועדת החינוך, הרב מלכיאור, להשעות את העיצומים שתכננו ליום א' הקרוב בשבועיים ; שיאון קורן, נציג הסגל האקדמי הזוטר באונ' בן גוריון: "לא תיהיה יותר העסקה בשיטת עובדי קבלן - העסקה ופיטורין כל 8 חודשים"

הסגל הזוטר הסכים לבקשת יו"ר ועדת החינוך, הרב מלכיאור, להשעות את העיצומים שתכננו ליום א' הקרוב בשבועיים, על מנת למצות את המו"מ על תנאי העסקתם. בתווך ועד ראשי האוניברסיטאות ובתווך הועדה לתכנון ותקצוב, של המועצה להשכלה גבוה.

שיאון קורן, נציג הסגל האקדמי הזוטר באונ' בן גוריון בנגב אמר בדיון: "לא תהיה יותר העסקה בשיטת עובדי קבלן - העסקה ופיטורין כל 8 חודשים, אם המעסיקים לא היו אוניברסיטאות היו תחקירים קשים מאוד בעיתונות על הנושא".

בדיון בועדת החינוך של הכנסת על איומי ההשבתה של חברי הסגל האקדמי הזוטר, הכיר מנכ"ל אונ' תל אביב, מרדכי כהן בטענה כי תנאי ההעסקה של הסגל האקדמי הם פוגעניים וכי יש לתקן אותם, אך הביע התנגדות להצעה שהוגשה בידי הועדה לתכנון ותקצוב על מנת להסדיר את תנאי ההעסקה, ואמר: "צריך לתקן את הפירצה, אבל כשמדברים על העסקה פוגענית אני לא חושב ש-12 חודשי העסקה היא המתכונת הנכונה". כהן טען כי יש להבחין בין הסוגים השונים של "הסגל הזוטר", בין היתר למי שעיקר עיסוקים הוא בהוראה, כמו במכללות, לבין אחרים, לדוגמא.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הרב מיכאל מלכיאור מתח ביקורת חריפה על הסחבת שנוקטים ראשי האוניברסיטאות בעניין: "ביקשנו בעבר שתשבו יחד ברציפות כדי שלא נגיע למצב הזה. יש פה תנאי העסקה פוגעניים, וצריך לתקן את זה, לא מחכים חודשיים וחצי עד שתהיה איזושהיא ישיבה. אנחנו חסרי סבלנות כי אנחנו חוששים מהתמודדות עם עוד שביתה באקדמיה, ורגישות לעניין לא מצאנו". מלכיאור אמר את הדברים ביחס למתווה פתרון המשב שהוצג על ידי הועדה לתכנון ותקצוב כבר בחודש פברואר, ושמאז התקיימו בעינינו רק 2 פגישות.

נציגי הסגל בדיון תארו את תנאי ההעסקה שהמשותף לכולם הוא פתרון בתום 10 חודשי עבודה, וללא זכויות סוציאליות. איתי שונשיין יו"ר התאחדות הסטודנטים אמר: "מבחינת הסטודנטים הנושא ממש מקומם. כל מה שהסטודנטים עברו בשנה וחצי האחרונות, המלחמה בצפון, שביתת הסטודנטים והסגל הבכיר שעד עכשיו אנחנו עוד סוחבים על הגב, אם תהיה עוד שביתה, יהיה קשה מאוד לסטודנטים להתאזן". סטיבן סתיו, מנכ"ל ות"ת והמועצה להשכלה גבוה אמר בדיון: "אנחנו מוכנים לתווך בעניין בצורה אינטנסיבית. עם רצון טוב, אפשר להגיע תוך שבוע לפתרון".