ערוץ 10 מנסה למנוע מזכיינית ערוץ 2 קשת לעלות תוכנית מתחרה ל"מצלצלים"

פנה לממונה על ההגבלים בטענה כי לקשת אסור להעלות לאוויר את התוכנית "צלצול הכסף", מחשש שהדבר ייצור רצועת שידור אחידה בינה לבין רשת ובכך יהווה הסדר כובל

ערוץ 10 פנה לממונה על ההגבלים העסקיים בטענה כי אם יתממש רצונה של קשת לרכוש את התוכנית "צלצול הכסף", הדבר ייצור רצועת שידור אחידה בינה לבין רשת ובכך יהווה הסדר כובל בין השתיים - כך נודע ל"גלובס". הפנייה לממונה נעשתה באמצעות משרד עו"ד פישר בכר המייצג את ערוץ 10.

רשת משדרת בכל ימי השידור שלה את התוכנית "צלצול הכסף", בימים רביעי-שבת החל מהשעה חצות ועד 2:00 לפנות בוקר. מדובר בשעשועון טלוויזיוני המבוסס על פורמט ממזרח אירופה שבו מוצג חידון והצופים בבית עונים לשאלות בו באמצעות האס.אמ.אס. אחד מהצופים שעולה לשלב הגמר עולה לשידור בתוכנית ואם הוא עונה על שאלת הגמר, הוא מקבל את הפרס.

"צלצול הכסף" עלתה לאוויר על ידי רשת לאחר שבערוץ 10 עלו עם תוכנית דומה בשם "מצלצלים" המשודרת גם היא בשעות הלילה המאוחרות. בעבר שודרה התוכנית בשעות הצהריים, אולם בעקבות פניות שהגיעו בעניין לרשות השנייה, שובצה התוכנית בשעת לילה מאוחרת.

לאחרונה נודע כי קשת מעוניינת גם היא לעלות לאוויר תוכנית זהה לזו של רשת, אולם בערוץ 10 ינסו למנוע את עלייתה, וזאת כאמור בטענה להסדר כובל. לטענת ערוץ 10, במידה וקשת תעלה גם היא את התוכנית, מדובר יהיה ברצועה אחידה וקבועה שתשודר במשל כל השבוע.

דוברת קשת, מאיה קרבט, אמרה בתגובה כי "ערוץ 10 רותם את העגלה לפני הסוסים". ברשת סרבו להגיב על הידיעה. מערוץ 10 אישרו כי פנו בנושא זה לממונה על ההגבלים העסקיים.

למרות שהן "מצלצלים" של ערוץ 10 והן "צלצול הכסף" של רשת הן תוכניות המשודרות בשעות לילה מאוחרות, הן מצליחות לייצר לא מעט מעורבות מצד הצופים. כך לדוגמא, בימים האחרונים נמחקה בקשה לתביעה ייצוגית נגד ערוץ 10 בגין התוכנית "מצלצלים". בתביעה שהוגשה בעניין באמצעות עו"ד עודד בולדו לפני מספר חודשים, נטען כי התוכנית "מצלצלים", הנערכת בהשתתפות הצופים בבית כוללת "משחקים אסורים" לפי הגדרתם בחוק העונשין.

התובע טען כי הזכייה בחידונים בתוכנית תלויה בגורל, בשל העובדה כי משך הזמן שחולף משליחתו של מסרון ממכשיר הטלפון ועד להגעתו למחשבי הפקת התוכנית, יכול להשתנות מחברה סלולארית אחת לשנייה, או מאזור אחד לשני. בעקבות התגובה שהגיש ערוץ 10 לבית המשפט ולאור הערותיו של ביהמ"ש באשר לסיכויי קבלתה של הבקשה, ביקש התובע להסתלק מהבקשה לאישור התביעה כייצוגית.