כבשו את קיסריה

"כנסיית השכל", "אוטוביוגרפיה בהופעה", אמפי קיסריה ; רוק ישראלי איכותי, אבל למה צריך הרכב מנופח של 40 נגנים?

ציון 8

זה קרה: "כנסיית השכל" הצליחה למלא את קיסריה במופע הראשון שלה באמפי. זה לא מעט עבור להקה, שעברה הרבה עליות וירידות. התחושות מאוד מעורבות לגבי המופע. מצד אחד 8 זמרי ליווי ועוד 40 נגנים מול אמפי מלא בקיסריה - זה החלום של כל להקה. מצד שני "כנסיית השכל" היא להקת רוק מצויינת, שלא חייבת את ההרכב המנופח הזה בשביל למלא את האמפי. הם מספיק טובים לעשות זאת בזכות עצמם.

העובדה, שהקהל היה מורכב בעיקר מגילאי 20--40 כשחלקם הביאו את הוריהם וחלקם הביאו את הילדים, אומרת שיש מעריצים ללהקה, אבל לא בטוח שדווקא בהרכב הזה. חלקם, כנראה, היה מעדיף לראות את הלהקה כמות שהיא, להקת רוק אמיתית בלי ליווי של נבל, צ'לו או כינור, שמוסיפים אולי להופעה, אבל גם גורעים לא מעט מיכולות הלהקה.

ההופעה הקפיצה והלהיבה את הקהל, אבל החיבור הראשון האמיתי שהורגש בין התזמורת ללהקה היה בשיר "ואת מתפשטת", שהגיע אחרי לא מעט שירים בהם עשה רושם שאין חיבור של ממש ביניהן.

עמי רייס, שעיבד את הערב, עשה עבודה טובה, אבל אם במקום ליווי של 40 נגנים הלהקה היה מספקת במשהו פחות גרנדיוזי ומצרפת למופע נגן כלי נשיפה ונגן כלי מיתר, זה היה מספק בהחלט.

גם בשיר "קאנה ווחדה" (מהאלבום השלישי) החיבור עם התזמורת היה משובח, אבל במרבית השירים תזמורת הליווי לא הוסיפה ולעתים רק גרעה. אין בכך כדי לגרוע מיכולותיו של הסולן יורם חזן, או מיכולות הלהקה (המתופף החדש, דניאל זייבלט, עושה עבודה מצוינת). אבל אם המסקנה מערב כזה היא שהמתופף עושה את עבודתו היטב, הרי, כנראה, שיש כאן פספוס מסויים.

שורה תחתונה: רוק ישראלי משובח של להקה שעובדת כאן משנת 1993 ודרכה לא הייתה סוגה בשושנים, אבל עליה להאמין שהיא יכולה למלא את קיסריה גם בלי ליווי גרנדיוזי של עשרות נגנים. לפעמים כדאי להסתפק במועט.