העולם מאמין בשקל הישראלי: מדינת ישראל צורפה באופן רשמי למערכת הסליקה הבינלאומית ה-CLS

מהשבוע השקל הישראלי הוא מטבע בר המרה בשוקי ההון והכספים בעולם ; סליקת ההמחאות וההעברות הבין-בנקאיות יבוצעו באמצעות שני הבנקים הגדולים, לאומי ופועלים

מהשבוע השקל הישראלי הוא מטבע בר המרה בשוקי ההון והכספים בעולם. זאת לאחר שמדינת ישראל צורפה באופן רישמי למערכת הסליקה הבינלאומית ה-CLS. ממועד זה המטבע הישראלי הוא בבחינת עובר לסוחר, כלומר ניתן יהיה לסחור בו בשווקים בחו"ל, הבנקים ברחבי תבל יוכלו לבצע המרה של שקלים למטבעות הזרים, חברות ופירמות ישראליות יוכלו לשלם בשקלים בהמחאות או לבצע העברות בין בנקאיות שיתבצעו בארץ בשקלים לטובת לקוחותיהם בחו"ל, זו אינה חובה אלא זכות של הלקוחות אם ירצו בדבר.

למעשה פירמות ישראליות ואנשי עסקים ישראלים יוכלו לבצע את כל מערך התשלומים והסליקה בארץ, ואלה יכובדו על ידי לקוחותיהם בחו"ל.

סליקת ההמחאות, וההעברות הבין-בנקאיות יבוצעו באמצעות שני הבנקים הגדולים, לאומי ופועלים. כאשר ברקע ישנו גיבוי של מערכת הסליקה החדשה של בנק ישראל שהוקמה והופעלה בספטמבר אשתקד.

בצעד יוצא דופן, ההודעה מתפרסמת על ידי ה-CLS, ההודעה מתפרסמת גלובלית בו זמנית ב-4 מקומות בעולם. השעה שנקבעה לפרסום ההודעה היא חצות לפי השעון הבינלאומי (גריניץ'), במקביל לפרסומה בלונדון בחצות ובישראל בשעה 02:00 תתפרסם ההודעה גם בארה"ב ובמכסיקו.

ההצטרפות של ישראל ל-CLS והפיכת מטבע השקל למטבע עובר לסוחר היה דבר צפוי וידוע מראש והערכות לגבי הפרסום צויינו כבר מספר פעמים בתקשורת הישראלית.

כבר היום מכבדות מספר מדינות וחברות את המטבע ברחבי העולם עוד בטרם ההכרזה, אולם אקט סימבולי זה נותן את הגושפנקא הבינלאומית הרישמית למטבע הישראלי, ואת ההכרה במטבע זה כאחד המטבעות החזקים כיום בעולם.