משרד עו"ד תובע את עו"ד יצחק מיוחס: משתמש בשם שלנו לפרסומו בגוגל

התובע, משרד עוה"ד אנגסלמן ושות' מרמת-גן, טוען כי עו"ד מיוחס והחברה שבבעלותו עושים שימוש לא חוקי בשם "אנגסלמן" כמילת מפתח לפרסום עסקיהם בכלי הפרסום של "גוגל", ובכך יוצרים חזות של קשר עסקי עימם

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה תביעה בסך 200 אלף שקל נגד עו"ד יצחק מיוחס, בעליו של משרד עוה"ד יצחק מיוחס ושות', הנחשב למשרד המוביל והוותיק בארץ בתחום המיסוי המוניציפאלי. זאת, בטענה לתחרות בלתי הוגנת בקרב עורכי דין.

התובעים, משרד עוה"ד אנגסלמן ושות' מרמת-גן, מייסדת המשרד עו"ד מלכה אנגסלמן והשותף עו"ד אילן רובינשטיין, טוענים כי עו"ד מיוחס והחברה שבבעלותו "ארנונה ניהול נכסים וייעוץ" מפרסמים את עסקיהם ברשת האינטרנט על גבם ותוך ניצול שמם והמוניטין, אותו צברו בעמל רב ולאורך שנים.

לדברי התובעים, הנתבעים עושים שימוש לא חוקי ומנצלים שלא כדין את השם "אנגסלמן" כמילת מפתח לפרסום עסקיהם בכלי הפרסום של "גוגל", ובכך יוצרים חזות של קשר עסקי עימם. זאת, למרות שאין כל קשר ענייני בין המילה "אנגלסמן" לבין הנתבעים ועסקיהם.

התובעים טוענים, באמצעות עו"ד פיני עזריה, כי התנהגותם המעוולת של הנתבעים היא חריגה בקרב עורכי דין. לדבריהם, מבדיקה שערכו אין אף עו"ד בישראל המפרסם עצמו באמצעות גוגל על גב שמם של חבריו למקצוע.

התובעים מבקשים מבית המשפט צו מניעה קבוע האוסר על הנתבעים מלהשתמש בשם אנגלסמן כמילת מפתח לשם פרסום עסקיהם באינטרנט; לפצותם בסך של 200 אלף שקל בהתאם להוראות חוק עוולות מסחריות וחוק איסור לשון הרע וכן בגין עוגמת נפש; ולחייב את הנתבעים במתן חשבונות על ההכנסות שצמחו להם ממעשיהם.

בתגובה לכתב התביעה נמסר ממשרד עו"ד יצחק מיוחס ושות' כי נושא התביעה נפתר לפני זמן רב, וכי המשרד אינו עושה כלל שימוש בשם אנגלסמן. (ת.א. 1776/08).