סקאל: לא ניסינו להכשיל את המכרז בדיוטי פרי - טענות באג "מצוצות מהאצבע"

באג טענה בתגובה כי סקאל היא העומדת למעשה מאחורי עתירת אלקטרה, וכי השתיים ניסו לחבל במכרז

ההאשמות של באג מולטיסיסטם, כאילו רקחנו קנוניה שתסכל את מכרז חנות האלקטרוניקה בדיוטי פרי בנתב"ג, "מצוצות מן האצבע". כך טוענת חברת סקאל דיוטי פרי.

סקאל, שאינה צד לעתירה שהגישה אלקטרה לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א נגד המכרז על חנות האלקטרוניקה בדיוטי פרי, נאלצת לבקש מבית המשפט שיאפשר לה להגיש תגובה מפורטת להאשמות שהטיחה בה באג.

כזכור, רשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה מכרז להפעלת החנות שהפעילה עד כה סקאל, כשסוכם שהחברה לא תתמודד בו. באג היתה היחידה שניגשה למכרז ואף זכתה בו. אלקטרה עתרה וטענה שרש"ת הטעתה את המשתתפים הפוטנציאליים.

באג טענה בתגובה כי סקאל היא העומדת למעשה מאחורי עתירת אלקטרה, וכי השתיים ניסו לחבל במכרז. לדבריה, מנכ"ל קבוצת סקאל, סולי סקאל, פנה למנכ"ל באג, עודד מורן, והציע לו לשתף עימן פעולה, אך הוא סירב. בעקבות פנייתה, פנתה רש"ת לממונה על הגבלים עסקיים בבקשה לחקור את טענות באג.

כעת טוענת סקאל, באמצעות עו"ד ברוריה לקנר ממשרד בן-שחר, לקנר ושות', כי "סקאל ומנכ"לה לא ניסו להכשיל את המכרז בכל דרך שהיא, ואף לא ניסו לשכנע את מנכ"ל באג להימנע מלהגיש הצעה למכרז. אלה בדותות שהומצאו לצורכי התגובה" של באג. לדבריה, גם אין כל הסכם בין סולי סקאל לגורם אחר בנוגע לאי-התמודדות במכרז.

מה שכן היה, לדברי סקאל, הוא מגעים ראשוניים בינה לבין שקם אלקטריק (מותג של אלקטרה) וניופאן, ששקלו להתמודד יחד במכרז. השתיים רצו שסקאל תעניק להן שירותי ניהול לחנות, תמכור להן ציוד ותספק מותגים שהיא מייבאת באופן בלעדי. השיחות לא הבשילו להסכם מחייב. לדברי סקאל, זהו הסכם עסקי כשר ולא "הסכם פסול" או "מעשים פליליים", כטענת באג.

סקאל אף טוענת שבאג הסתירה מבית המשפט את העובדה שהיא עצמה ניהלה איתה מו"מ על הסכם לקבלת שירותי ליווי ויעוץ, אחרי שזכתה במכרז. גם כאן הוחלפו טיוטות הסכמים שלא הבשילו להסכם מחייב. לדברי סקאל, רוב הגופים ששקלו להתמודד במכרז "ידעו שבסופו של דבר יצטרכו להיעזר בניסיונה הייחודי של סקאל בהפעלת החנות וניהולה". (עת"מ 2193/08)