סטארבקס סוגרת 600 בתי קפה ומקימה ברים לקפה במרכולים

מלחמת הקפה בארה"ב שרשת מקדונלד'ס הצטרפה אליה לאחרונה גורמת לסטארבקס לשנות אסטרטגיה

בעוד רשת בתי הקפה הגדולה ביותר בעולם סטארבקס סוגרת 600 נקודות מכירה שלה ברחבי ארה"ב, מתברר כי היא נמצאת עתה בעיצומו של מו"מ חשאי להקמת אלפי ברים לקפה בסופרמרקטים וברשתות קמעונאיות אחרות.

רשת בתי הקפה הפופולארית אשר השנה דיווחה על הפסדים חתמה לאחרונה על הסכם עם רשת הסופרמרקטים Stop & Shop כדי להקים שם ברים של קפה במקום אלה של רשת בתי הקפה דאנקן דונאטס שהיו ממוקמות בה.

נקודות המכירה החדשות של סטארבקס, ברשת Stop & Shop יהיו בבעלות רשת הסופרמרקטים, בעוד שנקודות המכירה של דאנקן דונאטס המוחלפות היו בבעלות של זכיינים. מהלכים אלה זכו גם לביקורת כמו זו של פרופ' דייוויד קאדן,

מאוניברסיטת Quinnipiac שאמר כי צעדים אלה מראים על גישה חדשה להרחבת הפעילות של רשת בתי הקפה, העומדת בניגוד לאסטרטגיה הקודמת של הרשת, המיועדת עתה לרצות את בעלי המניות ולעמוד בציפיות ההכנסות והרווחים של וול סטריט.

התייחסות:

מלחמת הקפה בארה"ב החלה לפני כשנתיים כאשר רשת דאנקן דונאטס עשתה קאמבק מרשים, ושינתה את התדמית עתירת הקלוריות של הסופגניות שהיוו את הסמל המסחרי שלה, לקפה איכותי וכריכים טעימים דלי קלוריות.

לפני כשנה נוצרה תחרות נוספת כאשר רשת המזון המהיר הגדולה ביותר בעולם, מקדונלד'ס החלה להקים במסעדות שלה ברים לקפה איכותי עם ציוד חדיש ובריסטה מקצועי.