משקיע צרפתי רכש בניין לשימור משנות ה-30 ברחוב לילינבלום בת"א ב-14.5 מיליון שקל

הבניין ברחוב לילינבלום 48 משתרע על 1,600 מ"ר ב-3 קומות, וחלות עליו זכויות בנייה שלא נוצלו בהיקף של 190 מ"ר ; שימש כבניין משרדי ממשלה בימיה הראשונים של ישראל, ומאוחר יותר כסניף השני של בנק המזרחי

משקיע צרפתי רכש בניין לשימור משנות ה-30 ברחוב לילינבלום בתל אביב תמורת 14.5 מיליון שקל מחברת "אביב" בראשות דורון אביב ודפנה הר-לב אביב - כך נודע ל"גלובס". הבניין שימש כמשרדי ממשלה בימיה הראשונים של ישראל ומאוחר יותר כסניף השני של בנק המזרחי בארץ. יש לציין כי לפני כן רכש בניין נוסף ב-27 מיליון שקל

את היזם הצרפתי ייצגה בעסקה חברת נדלנצ'יק בוטיק נדל"ן, הפועלת בתחום הנדל"ן המסחרי ומגורי היוקרה וכן בייצוג משקיעי חוץ ברכישת נכסים בארץ.

הבניין, ברחוב לילינבלום 48, משתרע על פני 1,600 מ"ר בשלוש קומות וחלות עליו זכויות בנייה שלא נוצלו בהיקף של 190 מ"ר. על המגרש חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר) משרדית, ובהיותו בניין היסטורי מנוהל לגביו תיק שימור ביחידת השימור העירונית של עירית תל אביב-יפו.

הבניין תוכנן על ידי האדריכל ד"ר אלכסנדר פרידמן ובנייתו הושלמה בשנת 1936 בסגנון הבנייה הבינלאומי, שאפיין את הבניינים שנבנו בעיר בסוף שנות ה*20 של המאה הקודמת והושפע מאסכולת הבאוהאוס.

הבעלים של נדלנצ'יק בוטיק נדל"ן, מאיר ליסקר, שתיווך בעסקה, אמר כי "זהו אחד הבניינים הראשונים בתל אביב והתקיימו בו פעילויות של משרדי ממשלה בראשית ימיה של המדינה. מאוחר יותר ישב שם הסניף השני של בנק המזרחי בארץ. הבניין מיועד לשימור פנימי. לטעמינו המחיר משקף עסקה טובה משום שלא רק שהבניין הוא בעל ערך היסטורי רב, הוא גם ממוקם בקרקע שיתאפשרו בה שינויי תב"ע נקודתיים בעתיד ולכן לרוכש היה אינטרס לשלם מחיר שהוא גבוה במעט ממחיר השוק נכון להיום".

רחוב לילנבלום 48

הוא הוסיף כי "בשלב זה הרוכש שוקל האם לבצע שינויי תב"ע נקודתיים או לשפץ את הבניין ולהשכירו כיחידה אחת כבניין משרדים לגוף מחו"ל שעוסק בתחום התעופה. מסלול הרכבת הקלה עתיד לעבור באזור, מה שהופך אותו לאטרקטיבי לשוק המשרדים, והוא מצוי בלב הסיטי של תל אביב, אזור מתפתח שמרכז בתוכו מסחר רב". את העסקה ליווה שמאי המקרקעין חנן בראונשטיין.