בכלל פיננסים ברוקראז' מורידים את מחיר היעד לכי"ל ב-15.6%: "סימני השאלה עולים - מחיר היעד יורד"

האנליסט אבירן רביבו מוריד את מחיר היעד ל-72.6 שקל - גבוה ב-32.3% משער הפתיחה ; נותרים בהמלצת "תשואת שוק" על המניה ; "חברות הדשנים מותחות החבל לקצה ואנו לא בטוחים שהחבל יחזיק מעמד" ; "כי"ל יורדת ב-3.4%

"אנו מעדכנים המודל ומפחיתים את מחיר היעד לכימיקלים לישראל ל-20.1 דולר, 72.6 שקל", כותב היום (ד') האנליסט אבירן רביבו מבית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז'. בבית ההשקעות מורידים את מחיר היעד לכי"ל ב-15.6%, תחת הכותרת "סימני השאלה עולים - מחיר היעד יורד".

מחיר היעד גבוה ב-32.3% משער הפתיחה, אך נמוך ב-13.4 שקל ממחיר היעד הקודם, תו המחיר אותו העניק למנייה רק לפני פחות מחודש. ההמלצה, אגב, נותרת על "תשואת שוק". "חברות הדשנים מותחות החבל לקצה ואנו לא בטוחים שהחבל יחזיק מעמד", מציין האנליסט. נציין, כי מניית כי"ל יורדת ב-3.4% במסחר בבורסה.

לדבריו, מדיניות התמחור האגרסיבית של חברות הדשנים מערערת את שיווי המשקל ועשויה להביא לפגיעה בביקוש לדשנים. זאת, על אף שהשנה הנוכחית מביאה עימה רווחי שיא לחקלאים ("הטובה בהיסטוריה של המגזר", מציין רביבו) ו"חברות הדשנים בראש שולחן החוגגים", בו נמצאים גם חברות הזרעים והגנת הצומח. באשר ליתרונן היחסי של חברות הדשנים, מציין האנליסט כי "כנראה שכך נראים החיים כשקרטל יושב על מוצר חיוני המצוי במחסור".

לדעתו של רביבו, בשנה הבאה מצויה רווחיות החקלאים בסכנה והדשנים עלולים לספוג את האש. הוא מציין כי גורמי מחקר מרכזיים בענף גורסים כי נקודת שיווי המשקל הממוצעת מבחינת רווחיות לחקלאי בארה"ב עלתה למחיר של 4.7 דולר לבושל תירס (56 ליבראות, 25.4 ק"ג, א"ו), לעומת תחזית משרד החקלאות האמריקני, למחיר מכירה ממוצע של 5.4 דולר לבושל בלבד. החוזים העתידיים על התירס למסירה ביום שני הבא, אגב, ננעלו אמש בבורסה בשיקאגו בירידה של 2.7% ל-5.53 דולר לבושל.

מניות הדשנים הינן בעלות רגישות גבוהה למחירי סחורות חקלאיות בחודשים האחרונים, נכתב בסקירה, ובאחרונה קיימת תנודתיות רבה שמטפסת בהדרגה. ירידה מרמות המחירים הנוכחיות, הוא סבור, תגרור פגיעה בביקוש לדשנים. שיעור ההיוון במודל של רביבו עולה ל-10% כדי לשקף את התנודתיות.

[להמלצות אנליסטים]