תביעת דיבה נגד אורלי וילנאי-פדרבוש וגיא מרוז: "חיללו חובתם העיתונאית כלפי האמת; סרטם שקרי ומניפולטיבי"

בתביעה שהגישה ועידת התביעות נטען כי הסרט "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת" הוא בעל "עלילה דוחה, מעוותת ואנטישמית שנועדה לקדם את האינטרסים העצמיים של יוצריו באמצעות מסע הרס חסר תקדים"

ועידת התביעות הגישה תביעת דיבה נגד אורלי וילנאי-פדרבוש וגיא מרוז בעקבות שידור הסרט "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת". בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים נטען כי "מוסר השילומים הוא סרט שיקרי ומניפולטיבי. פדרבוש ומרוז חיללו את חובתם העיתונאית כלפי האמת מן המסד ועד הטפחות. מדובר בעלילה דוחה, מעוותת ואנטישמית שנועדה לקדם את האינטרסים העצמיים של יוצריו באמצעות מסע הרס חסר תקדים". ועדת התביעות דורשת התנצלות פומבית וכן פיצוי כספי בסך 4 מיליון שקל שיועברו לניצולי השואה בישראל.

בתביעה שהוגשה כנגד יוצרי הסרט "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת" וכנגד חברת "שמיים הפקות" שבבעלות ענני תקשורת טוענת ועדת התביעות, כי "סרטם של הנתבעים הוא עלילה אכזרית, מעוותת, נבזית ובזויה. סרטם של פדרבוש ומרוז רצוף, מתחילתו ועד סופו, בטענות והאשמות אשר כולן שקריות".

כתב התביעה הוגש באמצעות עורכי הדין אורי קידר ועמרי כבירי, ובו נטען כי בשל הריבוי העצום של האמירות השקריות בסרט, עשתה הוועידה מאמץ להתייחס בכתב תביעה זה לרובן המכריע. "על אף שהנטל מוטל כולו על שכם הנתבעים להוכיח את טענותיהם השקריות" היא מוסיפה, "בידי ועידת התביעות הוכחות לכל הנאמר על ידה".

"לוועידת התביעות חובה קדושה כלפי ניצולי השואה, והיא עשתה ועושה כל שביכולתה כדי למלא את חובתה זו בנאמנות", נכתב בתביעה.

כזכור, סרטם של פדרבוש ומרוז, "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת", אשר שודר בערב יום השואה האחרון הן בערוץ 2 על-ידי רשת והן בשידורי הלוויין, זכה עוד טרם שידורו לחשיפה תקשורתית מאסיבית, זאת בשל סכסוך בין נועם לניר שהשתתף בהפקת הסרט באמצעות תרומה של 50 אלף דולר לבין יוצרי הסרט. לניר דרש להשיב לו את כספו ולהימנע משידור הסרט, וזאת לטענתו לאחר שצפה בסרט והחליט כי הסרט מעוות ומסולף.

דרישותיו של לניר לא נענו והסרט הוקרן כמתוכנן, אך קודם לשידור הסרט, תקפה וילנאי-פדרבוש את לניר וטענה כי החלטתו לחזור בו מתמיכתו בסרט באה לאחר שקיבל הצעה לכהן כיו"ר ועדת התביעות. לניר טען כי מדובר בעובדה לא נכונה ודרש מוילנאי התנצלות פומבית.

דביר בר, דובר שמיים תוכן והפקות, מסר בתגובה: "הסרט 'מוסר השילומים - המלחמה נמשכת' הוא אחד הסרטים החשובים שנעשו אי-פעם בנושא ניצולי השואה וחברת שמיים תוכן והפקות גאה בסרטם של גיא מרוז ואורלי וילנאי-פדרבוש. טרם קיבלנו את התביעה האמורה, ולכשנקבלה - נגיב".