עידן עופר שילם לפני שנה 67 מ' ש' על דירה במגדל ברוטשילד; האם תשלמו מחיר דומה על פנטהאוז של 900 מ"ר?

למה כן לשלם 18 מיליון דולר על פנטהאוז בפרויקט המוקם ברוטשילד פינת אלנבי? כי עם בריכה וחדר כושר למטה, מדובר בהרבה יותר מווילה על הקרקע ; למה לא? העובדה שמדובר על פרויקט שקם כקבוצת רכישה לא עושה טוב למיצוב הפרויקט - וגם אין לו מעצב על

פנטהאוז של 900 מ"ר בהקמה ברוטשילד 30 (פינת אלנבי) - שווה או לא?

למה כן?

1. אחרי שדירות המגדלים החליפו את בתי היוקרה בקרב על ליבו של האלפיון העליון, שדרות רוטשילד מקבעות את מעמדן כמתחם המגדלים הכי חם. ברוטשילד 1 כבר נמכרה דירת פנטהאוז ב-67 מיליון שקל, אז למה שממול לא תימכר דירת פנטהאוז במחיר דומה?

2. 900 מ"ר זו לא בדיוק דירה (אפילו אהוד ברק הסתפק בערך בשליש מזה במגדלי אקירוב). עם בריכה וחדר כושר למטה, מדובר בהרבה יותר מווילה על הקרקע.

3. הפרויקט ברוטשילד פינת אלנבי נמצא בשלב אידיאלי עבור הרוכש שרוצה לעצב ולתכנן את הפנטהאוז לפי חלומותיו. לא מדובר בחלומות על הנייר (כמו מרבית המגדלים המתוכננים בעיר), אבל גם עדיין לא מדובר בפרויקט מוגמר.

למה לא?

1 גם רחוב רוטשילד מצטנן. מה ששילם עידן עופר לפני כשנה עבור דירה במגדל (67 מיליון שקל) לא מתקבל בקלות עכשיו. מלבד ההשפעה של הירידה בביקושים (האטה כלכלית וירידה במספר הזרים), צפויים המגדלים הרבים שיקומו לאורך הרחוב להוסיף עוד היצע.

2. העובדה שמדובר על פרויקט שקם כקבוצת רכישה לא עושה טוב למיצוב הפרויקט. היציאה לדרך התמהמהה, הפרויקט שינה מספר פעמים את פניו והשכנים לא יהיו כנראה מיליארדים שחפצו בדירה יקרה, אלא בעיקר משקיעים שראו הזדמנות נדל"ן.

3. בזמן שכל המגדלים מנסים להתהדר במעצבי-על כדי להעלות את המחירים, ברוטשילד 30 לא נעשה שום מיתוג כדי לרומם ולבדל את המגדל.