דרום אפריקה: ההאטה הגיעה לשוק הנדל"ן

מתווכים מהמדינה סיפרו לסוכנות הידיעות פרופרטי ווייר כי הם חווים כישלונות במכירת נכסים; חברת המשכנתאות אובה מסבירה שהכישלונות מקורם בעובדה שהרוכשים לא מצליחים להשיג מימון

מתווכי נדל"ן בדרום אפריקה מדווחים כי ההאטה בשוק הנדל"ן העולמי הגיעה גם למדינתם וכי הם חווים ירידה חדה בפעילות. מתווכים מהמדינה סיפרו לסוכנות הידיעות פרופרטי ווייר כי הם חווים כישלונות במכירת נכסים. חברת המשכנתאות אובה מסבירה שהכישלונות מקורם בעובדה שהרוכשים לא מצליחים להשיג מימון. לדברי מנכ"לית אובה, ג'ניפר רושין, "ראינו מספר הצעות למכירה שנפלו משום שרוכשים פוטנציאלים לא מצליחים לגייס את הכספים שהם צריכים לאחר שהצעתם התקבלה".

גם עבודתם של עורכי הדין הפעילים בנדל"ן מתחיל להראות סימנים של האטה. עורכי דין במדינה מדווחים כי היקף עבודתם נכון להיום עומד על 50% בהשוואה לזה של אותה התקופה אשתקד. מנכ"ל משרד עורכי הדין KSE, ז'אק אסתרהויס, מקייפטאון, אמר כי "זה מתחיל להיות קשה מאוד לרכוש נכסים עם העלאת המחירים ותנאי ההלוואה שהבנקים מציבים. למרות שיש לנו מחסור גדול בדיור במחוז ווסטרן קייפ, יזמים ובעלי תפקידים אחרים לא מתכננים פרויקטים או רוכשים קרקעות משום שאף אחד לא נמצא מתאים להלוואות לרכישת בתים".