אורי שני מבקש לעקל 31 מיליון שקל מכספי ארקדי גאידמק: "הוא לא משלם אפילו לעובדת בחופשת לידה"

שני מסביר כי החשש שלא יוכל להיפרע מגאידמק בסופו של יום הוא "חשש כבד וממשי", הנובע בין היתר מראיות למכביר לקשייו הכלכליים של גאידמק ולחוסר יכולת הפירעון שלו בעת האחרונה

אורי שני, שהיה מנכ"ל קבוצת האחזקות של ארקדי גאידמק, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להטיל עיקול בסך 31 מיליון שקל על נכסיו ומניותיו של גאידמק בחברת אוסיף .

באמצעות עוה"ד רון ברקמן ודיבון פרקש ממשרד ברקמן, וקסלר, בלום ושות' טוען שני, כי העיקול נועד להבטיח התחייבות שהפר גאידמק, להעביר לנאמנות לטובת שני מניות של חברת אוסיף בשווי 50 מיליון שקל נטו (כלומר לאחר תשלומי כל המיסים, העמלות וההוצאות בקשר לסכום זה, שיחולו כולם על גאידמק), וזאת להבטחת התביעות ששני עומד להגיש במסגרת בוררות שתתנהל בין השניים.

שני טוען כי גאידמק הפר את התחייבותו והעביר עבורו מניות בשווי של כ-19 מיליון שקל בלבד. לדברי שני, הבטוחה שגאידמק התחייב לספק לו ולא סיפק, היתה אמורה להבטיח את זכויותיו במסגרת מערכת היחסים ההסכמית שנוצרה בין הצדדים בשלהי שנת 2007, במסגרתה אמור היה שני להפוך שותפו של גאידמק והמנהל הבכיר ביותר במערכת העסקית שלו.

בהסכמים אלה, טוען שני, הובטחו לו 10% ממניות חברת אחזקות שאליה אמורה היתה להתנקז כל פעילותו העסקית של גאידמק בישראל, כל פעילותו העסקית העתידית בארץ ובחו"ל וכן פעילות הנדל"ן רבת ההיקף שלו ברוסיה.

כמו כן, נכרת במקביל הסכם העסקה בין הצדדים, בקשר לתפקידו של שני כמנהל העל של פעילותו העסקית של גאידמק, הסכם שלטענת שני גם לו שווי של מיליוני שקלים.

שני טוען בבקשת העיקולים כי בהיעדר בטוחה כאמור, ולחלופין בהיעדר עיקול כספי להבטחתה, הוא עשוי למצוא עצמו מבלי שתהיה לו יכולת לאכוף על גאידמק את התחייבותו הבסיסית מכוח ההסכמים שביניהם.

שני מסביר כי החשש שלא יוכל להיפרע מגאידמק בסופו של יום, הוא "חשש כבד וממשי" הנובע, בין היתר, מראיות למכביר לקשייו הכלכליים של גאידמק ולחוסר יכולת הפירעון שלו מהעת האחרונה; מאי-תשלום משכורות לעובדיו (בהם עובדת בחופשת הריון!); ממידע ממשי, כי גאידמק עומד למכור את אחזקותיו בחברת אוסיף; מפרסומים עדכניים, מהם עולה כי גאידמק פועל לחיסול נכסיו בישראל ואולי אף לניתוק קשריו עימה; מכך שנכסים שנחזו להיות בבעלות גאידמק, כמו ביתו בקסריה (שמעוקל גם בתיק משפטי אחר), יאכטה, סירת מירוץ ומטוס פרטי שבשימוש של גאידמק, אינם רשומים לכאורה על שמו; ומההתחמקות של גאידמק מהשלמת התחייבויותיו כלפי שני, העולה עד כדי זלזול בהתחייבויותיו אלה.

עוד עולה מהבקשה, כי שני יזם הליכי בוררות נגד גאידמק ואף סוכם על מינויו של עו"ד ד"ר ישראל (רלי) לשם כבורר, אך לאחר שהדברים סוכמו חזר בו גאידמק מההסכמה והוא אינו משתף פעולה ונוקט סחבת שיטתית בקשר למינוי הבורר. (בש"א 16773/08).