הפרויקט ה-11 לנאנט בהונגריה: תקים 1,800 יח"ד בבודפשט בהשקעה של 115 מיליון אירו

ההכנסות הצפויות ממכירת הדירות יעמדו על כ-145 מיליון אירו ; אוסקר כצלנלסון, מנכ"ל נאנט, אמר ל"גלובס" כי "בהונגריה לא מורגשת האטה כלל, השוק יציב מזה כשנתיים באותו קצב מכירות של כ-30 דירות בחודש, ואפילו נרשמה עלייה של 3%-5% במחיר"

חברת נאנט נדל"ן, שבשליטת החברות הציבוריות אולימפיה (29.9%) ולוינשטיין (20%), הודיעה היום (א') לבורסה כי בכוונתה להמשיך את התרחבותה המשמעותית בשוק ההונגרי, בו היא נמצאת בין החברות המובילות בתחום הייזום למגורים.

נאנט דיווחה כי חברה בת המוחזקת בשיעור של 100% חתמה בסוף השבוע על הסכם מקדמי לרכישת קרקע בשטח של 32.4 דונם ברובע 9 של בודפשט, בירת הונגריה.

בכוונת נאנט להקים על הקרקע פרויקט בהיקף של כ-1,800 יחידות דיור בהשקעה כוללת של כ-115 מיליון אירו, כאשר ההכנסות הצפויות ממכירת הדירות יעמדו על כ-145 מיליון אירו. יצויין. במידה והסכם זה יבשיל, יהיה זה הפרויקט ה-11 של נאנט בהונגריה.

בסך הכל, מעורבת כיום נאנט בכ-28 פרויקטים יזמיים בהיקף כולל של כ-24 אלף יחידות דיור בהונגריה, פולין, רומניה, קרואטיה ואוקראינה. בשלב ראשון תממן החברה את העסקה מהונה העצמי, ובמקביל תחל לפעול להשגת מימון בנקאי.

נאנט ציינה כי בהתאם להסכם של החברה עם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס מאוקטובר 2006 המהווה מאז שותף אסטרטגי לנאנט, עומדת לבנק הזכות להיכנס כשותף בפרויקט בשיעור של 50%.

הקרקע נרכשה לפי תחשיב של פחות מ-200 אירו למ"ר מבונה למכירה, כך שנאנט תשלם עובר הקרקע המיועדת לבניית כ-90 אלף מ"ר, מעט פחות מ-18 מיליון אירו. בהתאם לדרישה המקובלת, בעיקר של זוגות צעירים בבירת הונגריה, הדירות ייבנו בשטח של כ-50 מ"ר וימכרו בכ-85 אלף אירו בממוצע לדירה (1,650-1,750 אירו למ"ר).

ביוני האחרון דיווחה נאנט על הכנסת קונצרן אקסס הבינלאומי ובנק ההשקעות האירופאי רוטשילד כשותפים בפרויקט ענק, אליו נכנסה החברה, הממוקם גם הוא ברובע 9 בבודפשט. בפרויקט הנוסף, המשתרע על 151 דונם, מחזיקה אפקטיבית נאנט בכ-24.75% מהזכויות וגם עיריית בודפשט שותפה בו. נאנט פועלת לקבלת זכויות להקים על הקרקע פרויקט המשלב מגורים, מלונאות, משרדים ומסחר בהשקעה כוללת של כ-350 מיליון אירו.

מניותיה של נאנט נדל"ן נסחרות בלונדון, ובין בעלי מניותיה הגדולים נמנה גם ליהמן ברדרס (15%).

אוסקר כצנלסון מנכ"ל נאנט מסר כי "נאנט ממשיכה לפעול במלוא המרץ להגדיל את נוכחותה בשוק בהונגריה ולנצל הזדמנויות עסקיות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלה".

כצלנלסון אמר ל"גלובס" כי "בהונגריה לא מורגשת האטה כלל, השוק יציב מזה כשנתיים באותו קצב מכירות של כ-30 דירות בחודש בהונגריה ובאותם המחירים, ואפילו נרשמה עלייה של 3%-5% במחיר".

"גם הבנקים נותנים מימון באותן הרמות. בפולין יש האטה וירידה במכירות, מכיוון שרוכשי הדירות בפולין הם ממעמד קת יותר גבוה וכשהבורסה נפגעת יש האטה, אבל ההערכות המקומיות צפונות כי באמצע 2009 יחזרו הביקושים לרמתם הגבוהה ערב המשבר הבינלאומי".