צביקה בארינבוים מממש: מכר את מתחם פולגת בקרית גת ב-46 מיליון שקל

מתחם פולגת שוכן על קרקע בשטח 46 דונם באזור התעשייה בקרית גת; מפעל פולגת טקסטיל נסגר באמצע חודש אפריל השנה בהליך של פירוק

חברת זד.בי.איי והחברה הבת בי.ג'י.איי, שבשליטת צביקה בארינבוים, מכרו את זכויותיהן במתחם פולגת שבקרית גת תמורת 46 מיליון שקל. זד.בי.איי היא הבעלים של 89.6% מהמתחם ואילו בי.ג'י.איי היא הבעלים של 10.4% מהמתחם ושתיהן יתחלקו בתמורה בהתאם ליחס האחזקות.

מתחם פולגת שוכן על קרקע בשטח 46 דונם באזור התעשייה בקרית גת. בדוחות הכספיים של בגיר ליוני 2006 נכתב כי החברה הגיעה להסכם פשרה עם עיריית קרית גת בקשר למחלוקות שהיו לקבוצת פולגת עם העירייה בעניין תשלומי ארנונה והיטלים שונים שהעירייה דרשה את תשלומם על המתחם.

בהתאם להסכם הפשרה נשאה החברה בכ-770 אלף שקל בגין חלקה בתשלומי הארנונה ובגין דרישות ותביעות העירייה בגין אגרות בנייה והיטלים שונים בהתייחס לחלקה במתחם פולגת עבור בניינים שנבנו עד חודש יוני 2006. חברת זד.בי.איי סירבה היום לומר למי נמכר המתחם.

מפעל פולגת טקסטיל נסגר באמצע חודש אפריל השנה בהליך של פירוק. במפעל הועסקו 300 עובדים. המפעל עצמו הוא בבעלות קרן פימי (50%), חברת בי.ג'י.איי, לשעבר בגיר, ו-5% בבעלות עופר גלבוע.

בארינבוים רכש את המפעל בסוף 2004 מידי קבוצת אי.די.בי יחד עם מנכ"ל החברה, עופר גלבוע, תמורת 34 מיליון דולר. בהמשך משך בארינבוים דיבידנדים בסך 34 מיליון דולר מהחברה על אף התנגדות עובדיה תוך שהוא מרוקן כמעט לחלוטין את קופתה ומותיר אותה כמעט עם הון עצמי מינימלי.

בשנים האחרונות הורע מצב עסקי הטקסטיל של בארינבוים, בין היתר בשל מגמות גלובליות בתחום זה, ולבסוף הוא מכר מחצית מהפעילות לקרן פימי, ולמעשה מסר את המושכות בחברה. *