גאידמק העביר באופן אישי כ-15 מיליון שקל לכיסוי החוב לגמול

(עדכון) בבוקר נמסר כי המחאה בסך 15 מיליון שקל שהעביר גאידמק לגמול לא כובדה ; אמריס: "ההמחאה שחוללה הופקדה ע"י גמול בניגוד לסיכום" ; המחאה נוספת על סך 15.5 מיליון שקל, כובדה ; דעה/ניר קיפניס: השמועות על מותו היו מוקדמות

לאחר שבבוקר נמסרה הודעה לבורסה מחברת גמול וחברת אמריס שבשליטת ארקדי גאידמק, כי המחאה על סך 15 מיליון שקל, שהעביר גאידמק, לצורך כיסוי החוב של אמריס לגמול, חוללה ולא כובדה ע"י הבנק, ארקדי גאידמק עמד מאחורי התחייבותו האישית, והעביר המחאה נוספת על סך 15.05 מיליון שקל.

כמו כן, נמסר מאמריס כי לטענתה, ההמחאה על סך 15 מיליון שקל, אשר חוללה ע"י הבנק, הופקדה ע"י גמול ב-11 בספטמבר בניגוד לסיכום עם אמריס.

היום בבוקר, נמסרה הודעה לבורסה כי חלק מהתשלום שגאידמק התחייב להעביר, המחאה על סך 15.5 מיליון שקל, כובדה. באשר להמחאה שלא כובדה, אמרו בגמול כי בכוונתה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה לשם אכיפת זכויותיה לקבלת הכספים.

נזכיר כי בסוף יולי, בניסיון למזער את הנזק שנגרם לתדמיתו בעקבות המחלוקת עם גמול לגבי תשלום חוב בגובה 28.5 מיליון שקל, גאידמק התחייב כי החוב של חברת אמריס שבשליטתו לגמול, יוסדר בתוך 30 יום, ואם לא כך - הוא באופן אישי ישלם את יתרת החוב.

בתחילת יולי, נזכיר, התעורר ויכוח בין הצדדים סביב החזרתה במלואה של הלוואה שנטלה אמריס מגמול בשנת 2006, כאשר בעלי השליטה בה היו לוי אברהם קושניר, ישראל סורין שוחט וצ'ינרי בלרם, ובגמול השקעות שלטו אייל יונה ואמנון ברזילי.

גמול סירבה להצעות פשרה של אמריס, ואף שקלה מימוש של ביטחונות והטלת עיקולים על נכסי החברה, אך עם התחייבותו האישית של גאידמק, גמול התחייבה שלא תנקוט במשך 30 יום כל הליך לצורך גביית יתרת החוב. כמו כן, התחייבה גמול להקפיא את הליכי הגבייה כנגד כל אחד מהחייבים, במידה שיחתמו על התחייבות לתשלום מלוא יתרת החוב עד למועד הפירעון