בארי בן-זאב, הממונה על החטיבה הפיננסית בבנק הפועלים, מסיים את תפקידו במפתיע

בתפקידיו הקודמים היה ראש חטיבת נכסי לקוחות - תפקיד בו סיים בהצלחה את מכירת קופת הגמל גדיש ברווח גדול לבנק הפועלים

פרישה נוספת מצמרת בנק הפועלים , מספר שלוש בהנהלת הבנק בארי בן זאב המכהן כראש החטיבה הפיננסית והמשנה למנכ"ל הודיע הבוקר במפתיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש מהבנק עד סוף השנה.

לדברי הבנק בן זאב עוזב לאחר ש"מיצה את עצמו בתפקיד ומעוניין לצאת לדרך חדשה". בן זאב (56) המכהן בתפקידו 10 חודשים בלבד נחשב לאחד מהמנהלים המוכשרים והמוערכים בבנק פועלים ומסיים בו 32 שנות עבודה.

בתפקידיו הקודמים היה ראש חטיבת נכסי לקוחות - תפקיד בו סיים בהצלחה את מכירת קופת הגמל גדיש ברווח גדול לבנק הפועלים. לפני כן היה הממונה על הבנקאות הפרטית הגלובלית ועל הפעילות הבינלאומית של הבנק. בשנת 2003 אף עלה שמו, מטעם בעלי המניות האמריקאים, כמועמד למנכ"ל במקומו של אלי יונס.

כראש החטיבה הפיננסית הוביל בן זאב את הטיפול בתיק האג"ח מגובות משכנתאות, בן זאב נכנס לתפקיד בעיצומו של המשבר והשלים בהצלחה את מכירת התיק לפימקו לפי 75 סנט לדולר.

ההערכות כי לא מן הנמנע שלראשונה בתולדותיו יאלץ בנק הפועלים להביא ראש חטיבה פיננסית מחוץ לבנק מאחר ואין לבן זאב יורש טבעי. שני המשנים למנכ"ל הכפופים לו, החשב עופר לוי והגלובל טרז'רר מוטי שושן, אינם מועמדים בעדיפות ראשונה להחליף את בן זאב. שושן היה בעל התפקיד בבנק שהוביל בשנים 2005 - 2007 את רכישת תיק האג"ח מגובות המשכנתאות. גורמים בבנק הביעו ביטחון כי עד עזיבתו של בן זאב עוד שלושה חודשים, ימצא לו מחליף הולם. עוד מציינים הגורמים כי לאחרונה מונה ל- PAM מנכ"ל חיצוני וכך גם לסניף הבנק בסינגפור.

פרישתו של בן זאב מצטרפת לעזיבתם של שני בכירים נוספים בשנה האחרונה. שי טלמון ויעקב רוזן שניהם משנים למנכ"ל. טלמון מונה לתפקיד כלל ביטוח ורוזן מונה לאחרונה למנכ"ל קרן הפנסיה מבטחים החדשה. לאור זאת נותר ציון קינן מ"מ יחיד למנכ"ל וראש החטיבה העסקית, כחבר ההנהלה הבכיר ביותר בבנק וכמועמד הפנימי המוביל לתפקיד המנכ"ל הבא לאחר פרישתו של צבי זיו.