קשת וערוץ הספורט ישתפו פעולה בשידורי האולימפיאדה בשנים הבאות

הוועד האולימפי שוקל למכור את זכויות השידור לאולימפיאדה לכל מדינה בנפרד - דבר שיאפשר לזכיינית ערוץ 2 קשת להתמודד על רכישתן

קשת וערוץ הספורט בדרך לשיתוף-פעולה: ל"גלובס" נודע כי באחרונה הושג סיכום בין זכיינית ערוץ 2 לבין ערוץ הספורט, בעניין שידורי האולימפיאדה בשנים הבאות, החל מאולימפיאדת החורף ב-2014.

על-פי הסיכום בין הצדדים, אם קשת תרכוש את זכויות השידור - אזי ערוץ הספורט יהיה זה שיפיק את המשדרים עבורה וייקח חלק פעיל בשידורים אלה.

ההסכם, שבשלב זה הוא תיאורטי, בא בעקבות פנייה של הועד האולימפי, ששוקל למכור את זכויות השידור של המשחקים האולימפיים בנפרד לכל מדינה. זאת, בניגוד למה שקורה היום, כאשר ה-EBU הוא הגוף שרוכש את הזכויות במרוכז ומספק אותם לכל גופי השידור בעולם שנמנים על שורותיו, בישראל זוהי רשות השידור. במידה והדבר אכן יקרה, רשות השידור תאבד את זכויות השידור של האולימפיאדה, שכיום היא מקבלת באופן אוטומטי.

כאמור, אולימפיאדת החורף ב-2010 והאולימפיאדה הבאה שתתקיים באנגליה ב-2012, ישודרו בערוץ הראשון. אולם כבר עתה שוקלים בועד האולימפי את נושא מכירת הזכויות לכל מדינה ומדינה בנפרד.

זו אינה הפעם הראשונה בה יש ניסיון לשיתוף-פעולה בין קשת לבין ערוץ הספורט. לפני כשנה, עם התפוצצות המגעים לרכישת ערוץ הספורט על-ידי זכיינית רשת, נעשו גישושים בין קשת לבין הערוץ באשר לרכישת הערוץ על-ידי קשת. לפני כשלושה חודשים נעשו גישושים נוספים, אולם בשני המקרים מדובר היה בגישושים בלבד שלא הגיעו לבדיקות נאותות ובדיקות נוספות.

לפני כ-3 חודשים נכנס המיליארדר לן בלווטניק כשותף בנגה תקשורת, בעלת השליטה בערוץ הספורט. בלווטניק רכש 20% ממניות נגה תקשורת שנמצאת בבעלות אביב גלעדי ואודי רקאנטי, כך שלא נראה כי הקבוצה במתכונתה הנוכחית מעוניינת למכור מניות בערוציה, ובודאי שלא בערוץ הספורט שזכה באחרונה במכרז להמשך הפקת ערוצי הספורט עבור חברת הכבלים HOT .

על-פי ההסכם בין קשת לבין ערוץ הספורט, קשת תרכוש את זכויות השידור מערוץ הספורט של המשחקים האולימפיים בשנים 2014-2016, אם ערוץ הספורט יזכה בזכויות אלה במכרז שיקיים הוועד האולימפי. יצוין כי אביב גלעדי, בעל השליטה בערוץ הספורט, מחזיק גם ב-20% ממניות רשת.

בקשת מעריכים כי רכישת תכני הספורט האולימפיים תקדם את קשת לעבר חברות ב-EBU, בו חברה כאמור רשות השידור.

מקשת נמסר בתגובה: "משדרי האולימפיאדה הינם נכס תוכני המרתק אליו צופים רבים, וקשת תשמח לכל שיתוף-פעולה שיאפשר את שידור אירוע גלובלי זה על מסכה".