הפריימריס ב"קדימה" מונעים כל אפשרות לפתור את המשבר בנמלי הים, כך אומרים היום גורמים המעורים בסוגיה, בתום פגישה משולשת שהסתיימה היום ללא תוצאות, שנערכה בין שר האוצר, רוני בר-און, שר התחבורה שאול מופז, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני.
לדברי הגורמים, בר-און, המזוהה עם השרה ציפי לבני, מתבצר בעמדתו כי יש להכליל את הרפורמה החדשה בנמלים במסגרת חוק ההסדרים, רק משום שמופז מתנגד למהלך ולא מסיבות ענייניות לכאורה. הדברים מצטרפים היום לטענת מטה לבני, שלפיה מופז זוכה לתמיכתו הפעילה של עיני בפריימריס, כמי שמעודד את הוועדים להצביע עבורו. בהסתדרות, אגב, דחו בתוקף את הטענה.
השלושה נפגשו בעקבות הוראת נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, שהורה לעובדי הנמלים לשוב לעבודה סדירה בתמורה למו"מ בדרג הבכיר על הרפורמה החדשה שמבקש האוצר להעביר במסגרת חוק ההסדרים. מדובר בתוכנית שתאפשר לחברת נמלי ישראל (חנ"י) להכניס מפעילים נוספים לרציפים בנמלים, ובכך לעקוף את העבודה המאורגנת בנמל ולשפר לכאורה את השירות למשתמשים.
את הרפורמה הזאת הוביל דווקא משרד התחבורה, אולם לאחרונה הבהירו במשרד לאנשי האוצר, כי הם מתנגדים להכללת הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים. במשרד האוצר טענו לאחרונה כי משרד התחבורה חזר בו רק בשל התמודדות העומד בראש המשרד, שאול מופז, בפריימריס לקדימה. על פי הערכות, כ-9% לפחות מבין מתפקדי קדימה, הם מקרב ועדי העובדים הגדולים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.