טלדור החליטה בינתיים שלא לעכב את הניסויים ברשת בזק

כפי שפורסם ב"גלובס", בזק החליטה לבחור ב-UTstarcom אך דחקה את טלדור מהפרויקט והעדיפה להתקשר ישירות עם היצרן שאליו הוציאה את ההזמנה

חברת טלדור החליטה שלא לעכב בשלב הזה את הניסוי של בזק במערכות הגישה של החברה במסגרת פרויקט הרשת החדשה (NGN) מכוונת להקים. טלדור מייצגת את חברת UTstarcom, שאת הציוד שלה בחרה בזק והיא תמתין להתפתחויות מצד החברה הזרה. כפי שפורסם ב"גלובס", בזק החליטה לבחור ב-UTstarcom אך דחקה את טלדור מהפרויקט והעדיפה להתקשר ישירות עם היצרן שאליו הוציאה את ההזמנה. בשל כך, התקוממה טלדור ודרשה שבזק תשתף איתה פעולה על רקע ההשקעות שביצעה בהכנות לפרויקט.

בעקבות המתיחות שנוצרה והפרסומים בכלי התקשורת הוחלט בטלדור שלא לעכב לבזק בשלב זה את הניסוי שרצתה לבצע לפני שהיא מתחילה בפריסת הציוד שחלקו נמצא בטלדור. האחרונה החליטה להעביר את הציוד למתקן הניסויים של בזק, כדי שבזק תוכל לבחון אותו ולהסדיר את ההתאמות שהיא צריכה להכניס בו. יחד עם זאת, טלדור אינה מתכוונת לוותר על חלקה בפרויקט והיא מקווה להגיע לפשרה עם בזק ו-UTstarcom. בזק, מבחינתה, מטילה את האחריות לוויכוח לפתחו של היצרן ומתנערת מאחריות כלפי טלדור. האחרונה טוענת שהיא זו שהביאה את UTstarcom למכרז, ענתה על הדרישות בשמה, הטיסה בכירים מבזק לביקורים בחברה כדי שיתרשמו מהציוד והשקיעה מיליוני שקלים בהיערכות לפרויקט.