שר האוצר האמריקני פולסון:" הצלת ליהמן לא עמדה על הפרק בשום שלב"

פולסון היה שותף לדיונים של הפדרל ריזרב ובהם נקט עמדה ברורה של אי-התערבות במתרחש סביב קשיי הנזילות של ליהמן ; פולסון העריך שחברות נוטות לקחת על עצמן סיכונים נוספים כאשר אלה מבינות שהממשל עשוי להתערב ולעזור במקרה הצורך

שר האוצר האמריקני הנרי פולסון, אמר היום (ב') בנאום בבית הלבן שהעם האמריקני צריך להישאר בטוח במערכת הפיננסית, על אף הדרמה שמתרחשת סביב פשיטת הרגל שלליהמן ברדרס, רכחישת מריל לינץ' בידי בנק אווף אמריקה, ומצוקת הנזילות של חברת הביטוח הגדולה בעולם, AIG.

בנאום אמר השר שבשום שלב לא נשקלה האפשרות לפתור את המצוקה של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בעזרת כספיהם של משלם המיסים.

מאז יום שישי האחרון, פולסון היה שותף לדיונים של הפדרל ריזרב ובהם נקט עמדה ברורה של אי- התערבות במתרחש סביב קשיי הנזילות של ליהמן.

בשל התעקשות הממשל בוושינגטון שלא להתערב ולסייע לבנק ההשקעות, מוסדות פיננסיים אחרים איבדו עניין ברכישה אפשרית. בראיון בלעדי לרשת הטלויזיה האמריקנית CNBC היום אמר מנכ"ל בנק אוף אמריקה קנת לואיס, שפסל את אפשרות הרכישה של בנק ההשקעות כאשר הבין שלא יזכו לסיוע ממשלתי.

פולסון נימק את עמדתו כאשר טען שהוא "לוקח ברצינות רבה" כל שימוש בכספיהם של משלמי המסים. "נזק מורלי הוא משהו שאני לוקח ברצינות" אמר פולסון בנאומו. פולסון העריך שחברות נוטות לקחת על עצמן סיכונים נוספים כאשר אלה מבינות שהממשל עשוי להתערב ולעזור במקרה של קשיי נזילות