מאמץ שיווקי וטכנולוגי של יצרני מכוניות להחדיר לשוק האמריקני מכוניות דיזל

כלי רכב עם מנועי דיזל מציפים את השווקים באירופה, כשהם מצויידים במתקנים ההופכים דלק זה לידידותי לסביבה יותר מאשר בנזין, ומעלים את היעילות של המנוע בלא פחות מ 30%. בארה"ב קיימת עדיין תדמית שלילית לסוג דלק זה

מה שעשו טיסות החלל לקידום טכנולוגיות חדשות, עושים מחירי הנפט שהאמירו, לפיתוח כלי רכב חדשניים שהמכנה המשותף להם הוא חיסכון משמעותי בדלק. מכונית הפורד החדשה מדגם פייסטה אקונטיק, שהמכירה שלה תתחיל בחודש נובמבר הקרוב, תהיה מבוססת על מנוע הניזון ממה שקרוי 'דיזל נקי' שהיצרנים הגרמנים פולקסוואגן ומרצדס חזו מזה כמה שנים כי הוא יהפוך לדלק העתיד.

ואכן, כלי רכב עם מנועי דיזל מציפים את השווקים, כשהם מצויידים במתקנים ההופכים דלק זה לידידותי לסביבה יותר מאשר בנזין, ומעלים את היעילות של המנוע בלא פחות מ 30%. אך כפי שמתברר, מכוניות דיזל נפוצות מאד באירופה, אך עדיין אינן חודרות משמעותית לארה"ב בעיקר בשל תדמית 'מלוכלכת' שנצרבה במוחותיהם של הצרכנים, המזהים את הדיזל כדלק מעלה עשן של טרקטורים ומשאיות מיושנות.

עתה, מתכנן היצרן מרצדס להשיק בשוק האמריקני שלושה דגמים חדשים של מכוניות דיזל, כאשר גם הונדה וניסאן היפאניות, אשר במשך שנים הדירו רגליהם מתחום הדיזל מתכוונים להציג בשנת המודל הבאה מכוניות עם מנועי דיזל.

התייחסות

המרוץ הגלובאלי אחר המכונית שתכבוש את העולם בתכונותיה האקולוגיות, ובחיסכון הדלק שהיא תייצג נמצא בעיצומו. יצרני המכוניות המובילים אינם מהמרים על כיוון יחיד, והם מפתחים במקביל, מכוניות חשמליות, מכוניות עם מנועים הפועלים על מימן, וכמובן גם מכוניות הפועלות על בנזין ודיזל, שרמת החיסכון בדלק שלהן,משתפרת מידי שנה. בסופו של יום המרוץ יוכרע כמובן על ידי הצרכן ועומק כיסו.