היועץ המשפטי של מופז המליץ לו לערער על תוצאות הפריימריז בקדימה - אך מופז ויתר

עו"ד יהודה ויינשטיין: "מופז העדיף את השיקול הממלכתי על השיקול המשפטי" ; ציפי לבני ניצחה בפריימריז בקדימה בהפרש זעום של 431 קולות

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

למרות שהפסיד בהפרש זעום בפריימריז בקדימה - שר התחבורה, שאול מופז, החליט לקבל את דין הבוחר ולא להגיש ערעור על תוצאות הבחירות, בהן הפסיד לציפי לבני באחוז אחד בלבד.

היועץ המשפטי של מופז, עו"ד יהודה ויינשטיין, אמר הבוקר (ה') לחדשות ערוץ 2 באינטרנט כי למרות שהמליץ למופז לערער על התוצאות - השר החליט שלא לעשות כן.

"סברתי כי יש מקום לערער והמלצתי בפני השר לערער", אמר עו"ד ויינשטיין. "המלצתי זו נסמכה על נימוקים שסברתי כי הם כבדי משקל. די יהיה בכך לציין את הקלפי ברהט, את המדגם שהיה לפני שהקלפיות נסגרו וכל היוצא בזה - ובעיקר את ההפרש הזעום הזה שכמעט ולא מתקיים".

ואולם, אומר עו"ד ויינשטיין, "קולי כמעט ולא נשמע בעניין הזה, מפני שהשר סבר כי יש להעדיף על פני השיקולים הצרים האלה של משפטנות, אם מותר להתבטא כך, שיקולים ממלכתיים ולאומיים - ואני חושב שגם הגישה הזו ראויה לכבוד".

עו"ד ויינשטיין הדגיש כי למרות שמופז מאוכזב מהתוצאה, הוא נחוש שלא לנסות לשנות אותה. "מה נעשה עם הטענות?", תהה בקול רם. "הם ישקעו במצולות. זה חלק מהדמוקרטיה".