תביעה שניה של רוכש פנטהאוז בפלאזה נגד חב' אלעד: התובע מאשים בהונאה

התובע דורש לקבל חזרה את דמי הקדימה, בסך 6.5 מיליון דולר, וכן כיסוי הוצאותיו המשפטיות בסכום שלא יהיה קטן מ-350 אלף דולר

רוכש נוסף של פנטהאוז במלון פלאזה בשדרה החמישית בניו-יורק הגיש אתמול (ה') תביעה נגד חברת אלעד, מוכרת הנכס, שהפכה חלק מהמלון לדירות קונדומיניון, ונגד גופים אחרים שקשורים בבניית הדירות ובשיווקן. התובע מאשים את אלעד, בשליטת יצחק תשובה, ואת הנתבעים האחרים ב"הונאה", ב"הצגה מסולפת של דברים מתוך רשלנות" וב"נהלי מסחר כוזבים" בקשר לפנטהאוז שרכש.

התובע דורש לקבל חזרה את דמי הקדימה, בסך 6.5 מיליון דולר, וכן כיסוי הוצאותיו המשפטיות בסכום שלא יהיה קטן מ-350 אלף דולר.

זו התביעה השניה שמגישים רוכשי פנטהאוזים בפלאזה נגד אלעד. התביעה הראשונה הוגשה בשבוע שעבר לבית-המשפט העליון של ניו-יורק ע"י המיליארדר הרוסי אנדרי ואווילוב, שרכש שתי יחידות פנטהאוז תלת-מפלסיות במלון תמורת 53.5 מיליון דולר. הוא תובע לקבל חזרה את דמי הקדימה שהפקיד, בסך 10.7 מיליון דולר, וכן פיצוים בסך 20 מיליון דולר. לטענתו, הוא קיבל "עליית גג" במקום פנטהאוזים.

בעיתוי ביש מזל מבחינתה, הגישה שלשום קבוצת אלעד לבית-המשפט העליון של ניו-יורק תביעה נגדית נגד ואווילוב. היא מאשימה אותו בפגישה בשמה הטוב בגין טענותיו על טיב העבודה שביצעה אלעד בבניית הפנטהאוזים שרכש. ואווילוב טוען בתביעתו, בין השאר, כי הנכס שרכש הוא "חלל דמוי עליית גג, שגובה תקרתו נמוך ממה שהובטח. המראות שנשקפים מהדירה נחסמו, החלונות התגמדו, שטח הנכס הוקטן ומרזבים בלתי אטרקטיביים הותקנו בדיוק מחוץ מחוץ לחלונות".

לטענת אלעד, תביעת ואווילוב נטולת בסיס, וה"הכפשות" שפרסם נגדה נועדו לחלץ אותו מקיום התחייבויותיו לרכוש את הנכס על פי ההסכם שעליו חתם. בהודעה לעיתונות מציינת אלעד, כי בנוסף לתביעה בגין הפגיעה בשמה הטוב, בכוונתה לדרוש את אכיפתו המלאה של הסכם הרכישה שעליו חתם ואווילוב.

אולם, התביעה החדשה נגד אלעד היא לא רק אסון של יחסי ציבור אלא גם נשק יעיל בידי ואווילוב, הן בתביעתו הראשונית נגד אלעד והן בהדיפת התביעה של אלעד נגדו. ואכן, פרקליטו של ואווילוב, דיוויד שארף, אמר אתמול, כי "התביעה (החדשה) מראה שיש בעיה עם הפנטהאוזים שנבנו על גגו של הפלאזה". הפנטהאוזים שמשמשים נשואי שתי התביעות נמצאים באותו מפלס. בסך הכל, הציע אלעד למכירה שישה פנטהאוזים.

בשבוע שעבר, עם הגשת התביעה של ואווילוב, אמר שארף לניו יורק פוסט: "הפער בין מה שמרשיי היו אמורים לקבל לבין מה שאלעד תכננה לתת להם הוא שערורייתי".

בתגובה על הגשת התביעה השניה, אמר אתמול פרקליטה של אלעד בניו-יורק, ג'יי נוולוף, כי לרוכשים יש "התחייבות מוחלטת, מעוגנת בחוזים משוריינים, לסיים את הליך הרכישה".
"אנשים מסוימים פנו לבתי-המשפט עם תירוצים חדשניים בתקווה חסרת תוחלת שיימצא צידוק למאמציהם לא לקיים את החוזה", אנמר בהודעה מטעם נוולוף. "אנו משוכנעים שבתי-המשפט יוסיפו לדחות טענות יצירתיות כאלה שנועדו לבטל חוזים תקפים. אלעד מילאה את כל התחייבויותיה ומצפה שהצדדים האחרים ינהגו כך אף הם".

התובע החדש לא זוהה, אולם על פי ידיעות באמצעי תקשורת בניו-יורק הוא מנהל בקרן גידור, בשנות ה-30 שלו. מקור יודע דבר, שמצוטט בפוסט, אמר בעקבות התביעה החדשה, כי עתה "נפרצו כל הסכרים הלגליים" נגד אלעד.

לפי כלי תקשורת בניו-יורק, כ-25 בעלי דירות בפלאזה מעוניינים עתה למכור, ובכללם האופנאי טומי הילפיגר, שדורש 50 מיליון דולר תמורת הדירה שלו, בקומה ה-18, שיש בה מרפסת ותקרה קעורה.