עכשיו זה רשמי: ברקליס ירכוש את ליבת הפעילות של ליהמן ברדרס תמורת 1.75 מיליארד דולר

כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות בלומברג ; השופט ג'יימס פק: "אישור הרכישה על ידי ברקליס - הצעד האפשרי היחיד עבור ליהמן" ; "ליהמן ברדרס הפך לקורבן, הוא האייקון האמיתי היחיד שנפל בצונאמי שפגע בשוק האשראי, והדבר מעציב"

ביהמ"ש לפשיטות רגל בארה"ב אישר היום (שבת) את רכישת ליבת הפעילות של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס לברקליס תמורת 1.75 מיליארד דולר, וזאת לאחר דיון ממושך שערך כ-7 שעות. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.

העסקה כוללת את מכירת מחלקת ההשקעות הבנקאית של ליהמן ואת מחלקות מכירות ההון, הכנסות קבועות מסחר ומחקר. מנהל המחלקה הבנקאית והנכסים בברקליס, ריץ' ריקי ימונה למנהל הכללי בליהמן ברדרס, בשלבי יישום הרכישה אשר צפויה להמשך כמספר חודשים.

בית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק, דן באישור העסקה שחתם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס למכירה של ליבת הפעילות שלו לבנק הבריטי ברקליס.

דבריו של השופט ג'יימס פק שיקפו יותר מכל את האווירה השוררת בשווקים "אישור הרכישה על ידי ברקליס היא הצעד האפשרי היחיד עבור ליהמן", ציין פק. "השבוע, יותר מבכל שבוע אחר, הרגשתי את המחויבות העצומה שהוטלה עלי במסגרת תפקידי". הוסיף פק וציין כי קשה לו לדמיין מקרה חירום דומה אך הוא סבור כי במקרה הנוכחי "ליהמן ברדרס הפך לקורבן, הוא האייקון האמיתי היחיד שנפל בצונאמי שפגע בשוק האשראי, והדבר מעציב אותי".

נזכיר כי ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, הכריז ביום שני האחרון על פשיטת רגל ("סעיף 11") לאחר שבנק אוף אמריקה סירב לביצוע הרכישה ובמקום זאת קנה את מריל לינץ' . מהלכים אשר הובילו את השווקים להיסטריה גלובלית אשר לוותה בירידות חדות בבורסות ברחבי העולם.

הפרקליטים של ליהמן אמרו ששווי השוק של הבנק הצטמק והוביל לכך שהאומדן של נכסיו לצורך העסקה נמוך ממה שהוערך בתחילה. המכירה עשויה למנוע פיטורים של 10,000 מעובדיו של בנק ההשקעות, ולסייע להמשך המימוש של נכסיו האחרים.

נציגי ברקליס בדיון אמרו, שהבנק שוקל לרכוש נכסים נוספים של ליהמן מחוץ לארה"ב. מרטין פליסס, שייצג את ליהמן יורופיאן גרופ, טען שיהיה קושי להפריד בין הבנק לבין השלוחה האירופית שלו. פליסס גם אמר שהשלוחה האירופית דורשת מהנהלת ליהמן 8 מיליארד דולר על התחייבויות שניתנו על-ידי הבנק לפני שהגיע לחדלות פירעון בשבוע האחרון.

השופט הסכים שתהליך ההתפרקות של ליהמן מנכסיו רק החל, ואמר: "זהו תיק פשיטת הרגל החשוב ביותר שאי-פעם ניהלתי". הוא הוסיף שליהמן הפך קורבן של הצונאמי בשוקי האשראי, וסגר את הישיבה כשהוא זוכה למחיאות כפיים של יותר ממאה איש שהיו נוכחים באולם.<