דנקנר עושה סיבוב על הגאות בשווקים: כור תרשום רווח של 416 מיליון שקל בגין מכירה של מניות קרדיט סוויס

כור מכרה אתמול יותר ממחצית מאחזקותיה בבנק לאחר שהבורסה של שוויץ עלתה ב-18%-20% ; גורם בשוק ההון: "השבוע מבחינתו של נוחי דנקנר הוא סיטואציה של WIN-WIN - אם יהיו עליות הוא ימשיך למכור חלק והמניות וייתכן שאת הכל, אם יהיו ירידות, אולי יגדיל אחזקותיו"

כור , שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה כי תרשום רווח של 135 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה הודות למכירה של חלק ממניותיה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס אתמול (ו'). סכום זה מצטרף לרווח של 281 מיליון שקל שיירשם ברבעון השלישי הודות למימושים קודמים של מניות קרדיט סוויס.

המכירה אתמול נעשתה לאחר שהבורסה בשוויץ הגיעה לשיא של 18%-20% ולפיכך כור מכרה יותר ממחצית אחזקותיה.

נכון לעכשיו, החברה מחזיקה כ-5.73 מיליון מניות קרדיט סוויס המהוות כ-0.56% מהון המניות של קרדיט סוויס בסכום השקעה מצטבר של 885 מיליון שקל.

לדברי גורם בשוק ההון המעורה בנעשה, הרכישה היא חלק ממהלך שהחל עוד בנובמבר 2007: "לאחר יומיים שהמניות נסקו הוחלט בקבוצה על מימוש".

ידוע כי אם מניות קרדיט סוויס היו מוסיפות לרדת, היתה כור מגדילה את אחזקתה בבנק. "קרדיט סוויס יורד פחות מבנקים אחרים כמו שהוא גם עולה פחות מבנקים אחרים בשוק לאור הטלטלה שהיתה בימים האחרונים", הוסיף הגורם.

דנקנר רכש מניות בכ-900 מיליון שקל והאחזקה עלתה השבוע לכ-1.21% בבנק. אתמול כאמור, ירדה האחזקה ל-0.56%. "גם על זה קיים רווח תיאורטי" אמר פעיל בשוק ההון.

אותו גורם בשוק ההון אמר ל"גלובס": "השבוע מבחינתו של נוחי דנקנר הוא סיטואציה של WIN-WIN - אם יהיו עליות הוא ימשיך למכור חלק והמניות וייתכן שאת הכל, אם יהיו ירידות, אולי יגדיל אחזקותיו".

בעיקרון דנקנר מעוניין בפוזיציה בקרדיט סוויס של מעל לכ-3% אך עם זאת, הסיטואציה הנוכחית ואי הוודאות לגבי השווקים לאו דווקא תאפשר לו לעשות כן בתקופה הקרובה.