גילרמן חובר לברונפמן להקמת קרן פרייבט אקוויטי לאנרגיה חלופית

גילרמן: "הקמת הקרן היא הבעת אמון במשק הישראלי ואיתות לקהילת העסקים הבינלאומית שדווקא עכשיו הוא הזמן להשקיע בישראל"

דני גילרמן, שסיים לפני חודשיים כהונה בת שש שנים כשגריר ישראל באו"ם, חוזר למגזר העסקי. גילרמן חובר לאנשי העסקים מתיו ברונפמן ושולם פישר בהקמת קרן השקעות חדשה שתתמקד בתחומי תעשייה, אנרגיה חלופית, מים וחקלאות.

גילרמן ימונה ליו"ר הקרן והשבוע הוא וברונפמן מקיימים סבב שיחות באירופה עם משקיעים פוטנציאליים. הקרן תפעל ממשרדי ברונפמן-פישר במגדל דיסקונט בתל-אביב.

הקרן החדשה היא קרן פרייבט אקוויטי ש"תתמקד בישראל אבל גם מעבר לה", כדברי גילרמן. "נשקול השקעות בחברות ישראליות הפעילות בשווקים אחרים שלישראל יש יתרונות בהם כמו מזרח אירופה. לדעתנו יש בתקופה הזאת הזדמנויות מעניינות להשקעה גם בישראל וגם מעבר לגבולותיה", הוסיף גילרמן.

קבוצת ברונפמן-פישר פועלת במספר ערוצים בארץ ובחו"ל ועיקר השקעותיה מתמקדות בגרעין השליטה בבנק דיסקונט, אחזקה במניות שופרסל ביחד עם קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, רשת איקאה בישראל, פעילות בתחום התעשייה בישראל ובחו"ל ובפעילות בתחום הנדל"ן, שמתרכזת בחברה הציבורית ישראלום נכסים.

"אני רואה בהקמת הקרן הן הבעת אמון במשק הישראלי והן איתות לקהילת העסקים הבינלאומית שדווקא עכשיו הוא הזמן להשקיע בישראל, לנצל את ההזדמנויות הייחודיות והגלובליות של המשק", אמר גילרמן.

לדבריו, "החבירה למתיו ברונפמן, עם מחויבותו העמוקה לעם היהודי והשקעותיו המשמעותיות במשק הישראלי, ולשולם פישר, היא ציון דרך ותעודת כבוד עבורי הן בתחום האישי והן בתחום העסקי".

התחום העסקי אינו זר לגילרמן, שכיהן בעבר כמנכ"ל של מספר חברות ישראליות בתחומי הכימיה, המזון, החקלאות והטכנולוגיה. באמצע שנות ה-80 כיהן כיו"ר איגוד לשכות המסחר הישראלי ומאוחר יותר היה חבר דירקטוריון הבנק הבינלאומי הראשון ודירקטור בבנק לאומי ובבנק ישראל.