אורלי וילנאי וגיא מרוז לא נבהלים: החלו לעבוד על המשך לסרט "מוסר השילומים"

באחרונה הגישה ועדת התביעות תביעה דיבה בסך 4 מיליון שקל נגד יוצרי הסרט, בטענה כי מדובר ב"סרט שקרי ומניפולטיבי"

למרות התביעה שהגישה ועדת התביעות נגד יוצרי הסרט "מוסר השילומים", גיא מרוז ואורלי וילנאי, הודיעה היום חברת שמיים תוכן והפקות כי תפיק חלק שלישי לסרט "מוסר השילומים" וכי צילומיו כבר החלו לאחרונה. החלק השלישי בסדרת הסרטים "מוסר השילומים" צפוי להיות משודר ביום השואה הקרוב, אולם טרם נחתם הסכם עם גוף שידור.

הצילומים, שהחלו לאחרונה, נעשים כאמור במקביל לתביעה שהוגשה על-ידי ועידת התביעות נגד יוצרי הסרטים, אורלי וילנאי, גיא מרוז וחברת שמיים. בשמיים מציינים היום כי מדובר בתביעה שיוצרי הסרט מקווים שתביא את ועידת התביעות שישובה בארצות הברית ואת מוסדותיה לתת דין וחשבון מפורט על פעולותיה בפני בית משפט ישראלי. במסגרת זו, בכוונת יוצרי הסרט לדרוש להביא את בכירי ועידת התביעות היושבים בארה"ב להעיד במשפט בישראל.

אורלי וילנאי אמרה היום כי "אנחנו מרגישים שיש בתביעה הזאת הזדמנות נדירה שנפלה בידנו כדי לקיים סוף סוף דיון מהותי בסוגיית ניצולי השואה וועידת התביעות. אנחנו מתעדים כרגע כל מהלך בסיפור הזה וכך נעשה גם לאורך המשפט".

במקביל, שכרה חברת שמיים את שרותיו של עו"ד יורם בונן, השותף במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', אשר ייצג את החברה בתביעת הדיבה שהגישה "ועדת התביעות" בסך 4 מיליון שקל. התביעה הוגשה בגין שידור הסרט ביום השואה האחרון על-ידי זכיינית ערוץ 2 רשת ועל-ידי חברת הלוויין yes. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים נטען כי "מוסר השילומים הוא סרט שיקרי ומניפולטיבי. פדרבוש ומרוז חיללו את חובתם העיתונאית כלפי האמת מן המסד ועד הטפחות. מדובר בעלילה דוחה, מעוותת ואנטישמית שנועדה לקדם את האינטרסים העצמיים של יוצריו באמצעות מסע הרס חסר תקדים".

מועידת התביעות נמסר בתגובה: "ועידת התביעות, הן במסגרת תביעת הדיבה והן במסגרת מהלכים אחרים, תמשיך להילחם כנגד הוצאת דיבת העם היהודי, גם כשהיא נעשית מבית, וזאת לאור הניסיון הפופוליסטי המונע מאינטרסים עסקיים בלבד, להרוס מפעל שהוקם לטובת העם היהודי, תוך הכפשת פעילותו בת עשרות השנים. הפעם ועידת התביעות לא תנוח ולא תשקוט עד אשר תצא האמת לאור וכמובן תמשיך עד להשלמת משימתה לסיוע לניצולי השואה בארץ ובעולם".