אסיפת בעלי אג"ח סוערת באמריס: מאיימים בדרישה לפירעון מיידי

[לאתר אפיקים סולידיים] בעלי האג"ח הביעו ספקות באשר למניעי החברה מאחורי רכישת מניות פטרו גרופ מידי פיננסיטק

הלחץ על איש העסקים ארקדי גאידמק נמשך. היום התקיימה ישיבת אג"ח של אמריס , הנמצאת בשליטתו (75%), ובמהלכה איימו מחזיקי אגרות החוב של החברה שידרשו פירעון מיידי של האג"ח במידה ולא ייענו דרישותיהם להבטחת פירעונו.

מלבד מחזיקי האג"ח נכחו בישיבה גם בעלי השליטה הקודמים בחברה - לוי קושניר, המשמש כיו"ר ואלעד קושניר המשמש כמנכ"ל. השניים מחזיקים היום ב-12.5% מהחברה.

עורך הדין ד"ר יוסי שגב, שמונה בשבוע שעבר למיופה כוח לכל אחזקותיו הציבוריות של גאידמק, נכח בישיבה והודיע כי ימנה דירקטור מטעמו בכדי להשגיח על התנהלות החברה ובכדי לבדוק את העסקאות האחרונות שבוצעו בה.

העסקה שעוררה את זעם המוסדיים התרחשה ביוני האחרון: חברת פיננסיטק מכרה לאמריס 10.6% ממניות פטרו גרופ תמורת 34 מיליון שקל. עבור פיננסיטק מדובר היה בעסקה מצוינת והיא רשמה בעקבותיה בדו"חות הרבעון השני רווח הון לפני מס של כ-6.1 מליון שקל.

אמריס היא חברת האם של פטרו גרופ, הפעילה בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב. ל"גלובס" נודע כי המוסדיים שאלו הבוקר את קושניר לפשר העסקה ומדוע החברה לא רכשה מניות פטרו גרופ בבורסה במחיר טוב יותר, אך קושניר טען שמדובר בעסקה טובה.

עניין נוסף שעלה באסיפת האג"ח נגע לדיווח של אמריס מחודש יולי לגבי התחייבויות החברה והמקורות לפירעונן עד 2010. אמריס ציינה כי אחד המקורות הוא תזרים שיגיע מבניין שכבר שועבד לעסקת פיננסיטק.

בישיבה היום נכחו גופים רבים שניסו, כאמור, לפעול להבטחת החוב. תשואת האג"ח של אמריס הגיעה כבר ל-104.6%, המשקפת חשש כבד מאוד של המשקיעים לראות את כספם בחזרה. לגופים המוסדיים היו שלוש דרישות עיקריות מחברת אמריס: מינוי של רואה חשבון או משקיף מטעמם שיהיה בעל זכות חתימה על צ'קים של החברה, הגדלת הבטוחות כנגד האג"ח או הצעת רכש לרכישה חוזרת של האג"ח.

אמריס הנפיקה רק אגרות חוב בבורסה בתל-אביב. כיוון שמחזיקי האג"ח ובעלי החברה עדיין לא הגיעו להסכמה הוחלט שתתקיים ישיבת אג"ח נוספת ב-6 באוקטובר. אמריס סיימה את הרבעון השני עם הפסד של 4.4 מיליון שקל. לחברה התחייבויות שוטפות בהיקף של כ-81 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 167.5 מיליון שקל. ההון העצמי מסתכם ב-22 מיליון שקל בלבד (8% מהמאזן).

[לאתר אפיקים סולידיים]