לקראת פרסום דוחות RIM: ב-RBC העלו את מחיר היעד של המניה ל-165 דולר

בבנק הקנדי מצפים להכנסות של 2.6 מיליארד דולר (שיפור שנתי של 91%, 26% רבעוני) ורווח GAAP של 0.88 דולר למניית יצרנית הבלקברי, בדומה להערכות הקונצנזוס

RBC העלה את המלצתו למניית יצרנית הבלקברי, RIM , לקראת פרסום דו"חות החברה, מחר (ה'). בבנק הקנדי מתבססים על נתוני Q2 מוצלחים,שתאמו את הציפיות. הבדיקות של RBC מצביעות על מומנטום יציב בחברות הסלולר וריזון , ספרינט ואחרות בזירה הבינלאומית.

מדד S&P/TSX של בורסת טורונטו.

בבנק הקנדי מצפים להכנסות של 2.6 מיליארד דולר (שיפור שנתי של 91%, 26% רבעוני) ורווח GAAP של 0.88 דולר למניה, בדומה להערכות הקונצנזוס להכנסות של 2.59 מיליון דולר ורוווח של -0.87 דולר למניה, ובקצה הגבוה של תחזית החברה. הצטרפות צפויה של 2.6 מיליון לקוחות חדשים ברבעון השני, שיפור רבעוני של 13%, ובסך הכל מעל 19 מיליון לקוחות לחברה.

לאור המכירות הגלובליות של דגמי הבלאקברי החדישים (Bold, Kickstart, Storm) ב-RBC מצפים בתחזית ההנהלה ל-Q3, הכנסות של 3.0-3.1 מיליארד דולר (שיפור רבעוני של 15%-19%, 100 מיליון דולר מעל לקונצנזוס) ורווח למניה של 1-1.03 דולר למניה, לעומת ממוצע האנליסטים של 2.93 מיליארד דולר ו-0.98 דולר למניה, הניזונים מההאטה הגלובלית והוצאות התפעול המכבידות.

ב-RBC צופים תחזית של 3 מיליון משתמשים חדשים (15%+ רבעוני) והפצת 7.4-7.5 מיליון מכשירים (20%+ רבעוני). שוק סמארטפון יציב. על אף רקע המאקרו, נתוני ספטמבר מסקר הטכנולוגיה של RBC בקרב 2900 נשאלים מצביעים על יציבות בביקוש לטלפונים החכמים; 11.9% מתכוונים לרכוש מכשיר סמארטפון במהלך 90 הימים הקרובים (לעומת 10.5% בסקר יוני), ו-30% מהם מתכוונים לרכוש מכשיר בלאקברי של RIM.

בהלת הקניות מתחילה. המכשירים החדשים של RIM, מכשיר הטאצ'סקרין Storm ודגמי ה-Kickstart וה-Javelin צפויים להציג ביצועי יתר ביחס לציפיות; ב-RBC צופים מכירות 5-6 מיליון מכשירי Storm, 7-8 מ' Kickstart בשנת 2010 ובסה"כ 45 מיליון מכשירים. תחזיתו של הבנקו ל-2010 עומדת על 17.5 מיליארד דולר בהכנסות ורווח של 6 דולר למניה, לעומת 5.4 דולר למניה, לפי ממוצע האנליסטים, המניחים האטה גלובלית והוצאות תפעול מכבידות.

מייק אברמסקי מ-RBC חוזר על דירוג של "תשואת יתר" ל-RIM, עם מחיר יעד של 165 דולר למניה - מעל לממוצע האנליסטים.

סיכונים למחיר היעד כוללים צניחה כללית בענף הטכנולוגיה, השפעות חמורות מהצפוי של התחרות בענף, חוסר הצלחה בהטמעת מוצרים חדשים בשוק, הוצאות תפעול גבוהות מהצפוי, צמיחת עלויות הפצה דרך צינורות השיווק החיצוניים, תוצאות שליליות מחקירת האופציות בחברה, חוסר הצלחה בהגעה אל לקוחות הקצה ועזיבת דמויות מפתח בחברה הקנדית.

RIM מפתחת, מייצרת ומשווקת מכשירי תקשורת סלולארית אלחוטית, ושירותי תוכנה והעברת הודעות. מוצריה כוללים את מכשיר הטלפון הסלולארי בלקברי, מודמים ותשתיות גיבוי. הכנסות החברה נובעות ממכירות מוצרי הסלולר, עמלות נתינת שירות עבור תשתית שליחת הודעות, ועוד. שירות התוכנה של בלקברי, המשמש כתשתית למכשירי החברה, נמכר גם תחת רישיון ליצרני סלולר מתחרים בשוק, ובכללם נוקיה , סמסונג, סימנס ומוטורולה .