גאידמק החליט למשוך את העתירה נגד הרשות השנייה בעניין מכירת רדיו 99

פרקליטיו של גאידמק אמרו היום כי בעקבות מכירת המניות בתחנה ל"רדיו ללא הפסקה" - העתירה התייתרה

ארקדי גאידמק משך את העתירה שהגיש נגד החלטת מועצת הרשות השנייה לאלצו למכור את תחנת רדיו 99. עורכי הדין של גאידמק הודיעו היום (ד') לבית המשפט העליון כי בעקבות מכירת המניות בתחנה - העתירה התייתרה.

כפי שנחשף ב"גלובס", "רדיו ללא הפסקה" שבשליטת אנשי העסקים דודי ויסמן ואלי עזור רכשה את רדיו 99 מידי גאידמק. התחנה אמורה לעבור לבעלותם באופן סופי רק בנובמבר, אולם בימים אלה מנסה מועצת הרשות השנייה להקדים את המהלך במטרה שלא לפגוע בעובדי התחנה, ובשכרם, עד למועד כניסת הבעלים החדשים.

כבר מאז החלטת מועצת הרשות בדבר מכירת המניות של גאידמק בתחנה החלו מתנהלים מגעים בינו לבין רדיו ללא הפסקה לצורך מכירתם. מבחינת גאידמק, עצם מכירת התחנה בעיתוי הנוכחי בעצם רוקנה מתוכן את הבג"ץ שהגיש נגד החלטת מועצת הרשות השנייה כפי שניתנה לפני כשלושה חודשים.

כזכור, מועצת הרשות השנייה הורתה לגאידמק להעביר את אחזקותיו ברדיו לנאמנות עיוורת לצורך מכירתן עד סוף השנה. החלטה זו התקבלה בעקבות שימוע שנערך לגאידמק בעניין הבעלות על התחנה מחד ומעורבותו הפוליטית מנגד, אשר נובעת מעמדת המועצה לפיה קיימת פעילות פוליטית משמעותית של גאידמק, הן באופן אישי והן בפעילותו כיו"ר תנועת צדק חברתי.

בעקבות ההחלטה, עתר גאידמק לבג"ץ, וביקש צו-ביניים נגד החלטת המועצה. בג"ץ דחה את הבקשה לפרסם צו-ביניים נגד החלטת הרשות, וקבע כי הדיון בעתירה שהגיש גאידמק נגד הרשות ייקבע בהקדם.

בעתירתו טען גאידמק כי החלטת הרשות השנייה עומדת בניגוד מוחלט וגמור להלכות בית המשפט העליון מאז פסק דין 'קול העם' בשנת 1953 אשר קובעת כי "סגירת אמצעי תקשורת מהווה פגיעה חמורה בזכויות יסוד ולכן אסור לרשות לסגור אמצעי תקשורת, אלא אם תשתכנע כי קיים חשש כבד, קרוב לוודאי, כי אותו אמצעי תקשורת יקדם מטרות פוליטיות של בעליו בשידוריו או יפגע בשלום הציבור". עקרונות אלה, נטען בעתירה, אינם שונים על-פי הוראות החוק בין עיתון ובין תחנת רדיו הפועלת מכוח זיכיון בערוץ השני. עוד נטען בעתירה כי גאידמק מעולם לא התערב בשידורי התחנה.

מהלך זה של מחיקת העתירה על-ידי גאידמק מהווה הישג למועצת הרשות השנייה, אשר על אף לחצים רבים שהופעלו עליה, כמו גם העתירה שהוגשה, לא נכנעה ועמדה איתנה בדעתה להמשיך ולדרוש את מכירת התחנה עד לסוף השנה הנוכחית, מהלך שכאמור הוקדם במספר חודשים.

לא נמסרה תגובת רדיו 99.