מגעים לעסקת טיעון עם אלי אוזן בפרשת קריסת קבוצת נגה

במסגרת המגעים מדובר על כך שאוזן ירצה מאסר בפועל לתקופה של שנה עד שנתיים וחצי ; אוזן, לשעבר בעל השליטה בקבוצת נגה, מואשם בגניבה ובקבלת דבר במירמה

מגעים לעסקת טיעון בפרשת קריסת קבוצת נגה, בה הואשמו שני בעלי השליטה בקבוצה, אלי אוזן ואיציק גולדנברג, ואשתו של אוזן, דבורה, בגניבה, קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ודיווח מטעה. כך נודע ל"גלובס". נודע כי במסגרת המגעים מדובר, בין היתר, על כך שאוזן ירצה עונש מאסר בפועל לפרק זמן הנע בין שנה לשנתיים וחצי.

סניגורו של אוזן, עו"ד מוטי כץ, הכחיש כי מתנהלים מגעים לעסקת טיעון. ממשרד המשפטים מסר כי: "ככלל, איננו נוהגים להתייחס למגעים בדבר הסדרי טיעון, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש את קיומם של מגעים אלה".

עו"ד שמוליק קסוטו ממשרד קסוטו-נוף, המייצג את אוזן בעניינים האזרחיים, טען באחרונה, כי אוזן "לא גנב לירה מאף אחד. אוזן הוא לא בועז יונה או כל מיני אנשים שנעלמו. הוא מכר את מניותיו לפני שהחברה התמוטטה, והכניס לחברה יותר מ-20 מיליון שקל. הוא בכלל לא קשור לחברה. אלי אוזן לא הפיל שום עסק ולא נוסע בשום מכונית פאר. אני מאמין שבסוף חפותו תצא לאור".

קבוצת נגה כללה כמה חברות, חלקן ציבוריות, שמניותיהן נסחרו בת"א ובנאסד"ק. המרכזית שבהן היא נגה אלקטרוטכניקה, שאוזן וגולדברג החזיקו 37.5% ממניותיה כל אחד. אוזן שימש מנכ"ל החברה, גולדברג היה יו"ר הדירקטוריון ואשתו של אוזן היתה מנכ"ל אדמיניסטרציה.

גניבת כספים

כתב האישום בפרשה הוגש לבית משפט השלום בתל-אביב על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה לפני כשנתיים, בעקבות קריסתה של קבוצת נגה בתחילת שנות ה-2000, כשהיא מותירה אחריה חובות של 820 מיליון שקל. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע מעשי גניבה ומירמה חמורים בכספי החברות שבראשן עמדו. בכתב האישום מפורטות ארבע פרשיות שונות, במסגרתן הועברו כספי החברה לחשבונותיהם הפרטיים של אוזן וגולדנברג.

השניים, נטען באישומים, מסרו הסברים שקריים לבעלי התפקידים בנגה בנוגע לכספים שהועברו לחשבונותיהם, וגרמו בכך לרישומים כוזבים בספרי החברה ולהסתרת מעשיהם מהדירקטוריון ומציבור המשקיעים.

לפי כתב האישום, לצורך מימון פעולותיהן הקימו חברות הקבוצה מערכת סליקה פנימית ביניהן, תוך שהן לוות זו מזו כספים, מנצלות מסגרות אשראי שלא מומשו בחברות אחרות בקבוצה ומתחשבנות ביניהן. מעשים אלו נעשו בחודשים הסמוכים לקריסה, בספטמבר 2002, כאשר נגה כבר היתה שרויה בקשיים מימוניים וחבה חובות כבדים לבנקים.

לפי המפורט בכתב האישום, בתקופה הרלוונטית חבו גולדנברג ובני הזוג אוזן באופן פרטי חובות כבדים לבנקים. בשלב מסוים, נטען, החליטו אוזן וגולדנברג לעשות שימוש בכספי קבוצת נגה לשימושם הפרטי, לעתים יחד עם דבורה אוזן - בהיקף של מיליוני שקלים.

לפני כשבועיים, טען המנהל המיוחד של קבוצת נגה, עו"ד צוריאל לביא, כי ניב אוזן, בנו של אלי אוזן ניסה לגזול במירמה דירת מגורים השייכת לקבוצה. לביא ביקש מבית המשפט המחוזי בת"א לקבוע כי לבן אין זכויות בדירת המגורים בפרויקט "חצרות יפו", שנרכשה על-ידי חברת נגה-תעשיות מקבוצת נגה, וכי עליו לשלם לחברה דמי שימוש עבור התקופה בה השתמש בדירה. "מדובר במקרה חמור ביותר של ניסיון מצד 'מקורבים' לגזול נכס של נגה-תעשיות, תוך הטעיית נושאי משרה בכירים, זיוף מסמכים וחתימות", נטען בבקשה, שהועברה לתגובת אוזן הבן.