תחנות הרדיו האזוריות מצטרפות לביקורת: מוחות נגד הרפורמה בשוק הטלוויזיה

לטענתן, אישור פרסומות בכבלים ובלוויין יפגע בהיקפי הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות - ובעקבות כך התחנות תאלצנה לפטר מאות עובדים

אחרי הרשות השנייה, זכייני הערוצים המסחריים והעיתונים - הגיע תורן של תחנות הרדיו האזוריות להתנגד לרפורמה בשוק הטלוויזיה. עיקר הביקורת מופנית כלפי הכוונה להתיר פרסומות בכבלים ובלוויין.

יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזוריות, דוד בן-בסט, פנה לשרי הממשלה, חברי כנסת ופקידי האוצר, במטרה לנסות ולמנוע את הכוונה להכניס את השינוי המוצע לחוק ההסדרים. במכתבו כתב בן-בסט כי "טרם יבשה הדיו על התיקון החפוז האחרון שבוצע באמצעות חוק ההסדרים והביא לעולם את רפורמת הרדיו הדיגיטלי הממאנת להתרומם בניגוד לתחזיות והבטחת האוצר, וכבר ניצבים אנו בפני חקיקה חפוזה חדשה מבית היוצר של האוצר. דומה כי שוב לא הפנימו פקידי האוצר את המסר".

לדבריו, אין ספק כי התרת פרסום בכבלים ובלוויין תפגע בהכרח בתחנות הרדיו האזוריות. "תחנות הרדיו האזוריות תצטרכנה להתמודד מול תחנות רדיו דיגיטליות המשודרות בפריסה ארצית. זאת לצד שידורי פרסומת מסודרים במסגרת שידורי גלי צה"ל שהותרו לאחרונה".

עוד נכתב כי עוגת הפרסום צפויה ממילא להצטמק בשנים הקרובות על רקע המשבר העולמי המשפיע במישירין על המצב הכלכלי בישראל. "מבדיקה שערכנו עולה כי הקטנת עוגת הפרסום והכנסת שותפים נוספים לעוגה המדולדלת תיצור מצב של מחירי היצף למחירי הפרסום, הצפוי לגרום לירידה של 20% בנתח הזעום ממילא המגיע לתחנות הרדיו מכלל עוגת הפרסום.

"עוד עולה מבדיקות שערכנו כי ירידה של 10% בתקציבי הפרסום לרדיו תעביר את התחנות ממצב איזון או רווח מועט, להפסד".

עוד כתב בן-בסט כי התחנות תאלצנה לפטר מאות עובדים, וענף הרדיו האזורי עלול לקרוס כולו. בן-בסט מחזיק במשותף בתחנת הרדיו האזוריות "רדיוס" ו"לב המדינה" יחד עם שותפו, שאול אלוביץ, מבעלי חברת הלוויין yes.