בעקבות חשיפת "גלובס": פנייה למזוז לבדוק חשד לקבלת טובות הונאה של השר שמחון

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל: "אנו מבקשים כי תורה על בדיקה מיידית של הפרשה המתוארת, ואם יש בה ממש - גם על חקירה משטרתית כנגד השר שמחון ועובדי ציבור אחרים שאולי היו מעורבים בה"

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, המונה כ-200 עו"ד הפועלים למען טוהר המידות, פנו היום ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בבדקיה לחשש לקבלת טובות הונאה על-ידי השר שלום שמחון.

זאת, לאור הפרסום בתחקיר "גלובס" כי השר שלום שמחון קיבל, לפי הנטען ולפי הודאתו, שטח ציבורי במושב אבן מנחם בגליל, שבו הוא מתגורר ואשר צורף לנחלה שלו, וכי עבודות הפיתוח והכשרת השטח האמור בוצעו על ידי קק"ל, בעלות גבוהה פי עשרה בערך מזו ששילם השר שמחון.

העבודות, כך נטען, מומנו מתקציבו של מחוז הגולן והגליל במשרד החקלאות, מתוך כספים שיועדו לפרוייקטים מיוחדים, על פי החלטתו של מר יגאל חן, שעל פי הפרסום הינו ממקורבי השר שמחון.

לטענת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, תוצאת המהלך היא ששמחון, הטוען לזכויות "בן ממשיך" בנחלת הוריו במושב, הצליח להגדיל את הנחלה על חשבון שטח ציבורי סמוך שסופח אליה, ולהכשיר אותה על חשבון קק"ל ו/או משרד החקלאות לבניה עתידית עבורו ועבור שכנו, מר דני בן-שטרית, שעל פי הדיווח אף הוא היה מעורב במהלך של מספר צימרים שיחולקו ביניהם, מהלך שנראה בלתי אפשרי לאזרח מן השורה.

לטענתם, אם נכונות העובדות המתוארות, הרי שיש בהן כדי לעורר חשש ממשי כי השר שמחון ניצל את מעמדו ואת קשריו, כשר החקלאות וכשר איכות הסביבה, כדי לקבל, ואולי גם להעניק לשכנו, הטבות בדמות סיפוח מקרקעין ועבודות פיתוח מקיפות על חשבון הציבור.

"אשר על כן, הננו מבקשים כי תורה על בדיקה מיידית של הפרשה המתוארת, ואם יש בה ממש על חקירה משטרתית, כנגד השר שמחון ועובדי ציבור אחרים שאולי היו מעורבים בה".

עוד כותבים מהפורום, "דומה כי לא ניתן להותיר את העניין ללא בדיקה מעמיקה שכן מרגע פרסום סיפור המעשה עולה בציבור תחושה קשה כי מה שיכול שר לעשות לביתו לא יכול כל אזרח אחר. מציאות זו מערערת את אמון הציבור במערכות השלטון ואת השוויון בפני החוק, ועד שלא ייבדק העניין לעומק ויתברר אמון הציבור במערכות החוק והמשפט יוטל בספק".