אלוף העולם בקוסמטיקה

מישל פלאטיני הודיע על שינוי בפורמט של גביע אופ"א, שייקרא החל מהעונה הבאה "אירופה ליג" וינוהל בפורמט שיווקי ותחרותי דומה לצ'מפיונס ליג ; הארגון גם החליט שלא להחליט בעניין אירוח יורו 2012 בפולין ואוקראינה

מישל פלאטיני העדיף שלא לקחת החלטה חד משמעית בעניין אירוח יורו 2012 והשאיר את המארחות פולין ואוקראינה תחת ענן של אי ודאות. נשיא אופ"א הודיע בקונגרס של הארגון שנערך בבורדו, כי למרות חוסר שביעות רצון בולט מההתקדמות של שתי המדינות בהכנות לאירוח הטורניר ב-2012, הוא מעניק להן צ'אנס נוסף ובמאי 2009 יחליט סופית אם לתת להשאיר אצלן את האירוח של המשחקים או להעביר אותו למדינה אחרת.

"אופ"א מחדשת את ההתחייבות שלה לאירוח יורו 2012 בפולין ובאוקראינה", אמר פלאטיני, "עם זאת, הוועד המנהל של הארגון מעמיד כמה תנאים שהמארחות יהיו חייבות לעמוד בהן כבר בשנה הבאה". הסוגיה העיקרית שנשיא אופ"א מעמיד עבור המארחות כדי להשאיר אצלן את המשחקים הוא הקמת האצטדיונים החדשים בשתי הבירות. "אם לא יהיה אצטדיון בוורשה - פולין לא תארח את המשחקים. אם לא יהיה אצטדיון בקייב - אוקראינה לא תארח".

מלבד בעיית האצטדיונים, עד מאי 2009 אופ"א מעוניינת לראות התקדמות משמעותית בתשתיות בשתי המדינות - כולל הרחבת מספר בתי המלון בערים המארחות, שיפור של תשתיות התחבורה ונמלי התעופה. בכך משאיר פלאטיני פתח קטן ל"תוכנית B", במסגרתה עשוי להעביר את האירוח מאחת המדינות לסקוטלנד.

האח הקטן של הצ'מפיונס ליג

עניין מהותי נוסף שעלה בדיונים בבורדו הוא הצגתו מחדש של גביע אופ"א, בניסיון להפוך את המפעל לאטרקטיבי יותר ולקרב אותו כמה שיותר לפורמט של הצ'מפיונס ליג. על פי ההחלטה החדשה, המפעל ייקרא החל מעונת 2009/10 "אירופה ליג" ויכלול שלב בתים בדומה לצ'מפיונס ליג, בו ישחקו 48 קבוצות ב-12 בתים. להבדיל מהפורמט הנוכחי שבו כל קבוצה משחקת רק פעם אחת נגד כל יריבה מהבית שלה, מהעונה הבאה ישחקו כל הקבוצות בשיטת ליגה - שני סיבובים מלאים של משחקי בית-חוץ (6 משחקים בסך הכל). 2 הראשונות מכל בית, ובנוסף 8 הקבוצות שיסיימו במקום השלישי את הבית שלהן בצ'מפיונס ליג, יעלו לשלב ממנו יימשך הטורניר בשיטת נוק אאוט.

הטורניר יקבל לוגו חדש, ואופ"א תמתג כדור חדש ומעוצב לגביע אופ"א (בדומה לכדור של הצ'מפיונס ליג). גם שיטת השיווק של המפעל תשונה, והארגון יהיה זה שימכור את זכויות השידור עבור הקבוצות, בדיוק כפי שנעשה בצ'מפיונס ליג - דבר שייסע לקבוצות הקטנות להשיג יותר כסף מזכויות שידור. אופ"א גם הבטיחה כי תכפיל פי שניים את התגמולים שהיא מעבירה לקבוצות עבור השתתפות במפעל, שעומדים השנה על 40.3 מיליון דולר.

על פי הפורמט החדש, אופ"א קבעה כי הקבוצה שהפסידה בגמר הגביע המקומי לא תשחק בגביע אופ"א בשום מקרה - גם אם הפינאליסטית שתנצח בגמר תשחק עונה לאחר מכן בצ'מפיונס ליג. כלומר, ההגעה היחידה למפעל תהיה על פי המיקום בליגה. המשמעות היא שקבוצות קטנות שהפתיעו והעפילו לגמר הגביע - והפסידו בו - לא ישחקו באופ"א בשום מצב.

שתי החלטות נוספות שצפויות לקבל אישור רשמי של אופ"א: הגדלת מספר הנבחרות המשתתפות בטורניר הגמר של יורו 2016 מ-16 ל-24. ובנוסף, הודעה רשמית על כך שגמר הצ'מפיונס ליג ב-2011 ייערך באצטדיון וומבלי.