איירבוס עשויה לרכוש בסין רכיבים בשווי מיליארד דולר עד שנת 2020

המדינה המאוכלסת ביותר בעולם עשויה להזדקק בעשרים השנים הקרובות ל-3,000 מטוסים

איירבוס, שמשיקה היום את פס הייצור הראשון של כלי הטיס שלה מחוץ לאירופה, בעיר טיאנג'ין שבמזרח סין, אמרה כי עד 2020, היא עשויה לקנות רכיבים מסין בהיקף של עד מיליארד דולר, היות שהמדינה המאוכלסת ביותר בעולם עשויה להזדקק בעשרים השנים הקרובות ל-3,000 מטוסים.

יצרנית המטוסים הגדולה בעולם אמרה כי עד 2011, היא תוכל להרכיב בפס ייצור זה 4 מטוסים מדגם A320 בחודש.

לפי מנכ"ל החברה, טום אנדרס, בהשוואה לשנה שעברה, זה יגדיל את הרכישות של איירבוס מסין ב-70 מיליון דולר. אנדרס אמר כי איירבוס הופכת את סין לחשובה כארה"ב.

הצמיחה הכלכלית והקלה בחוקים ובהגבלות הוויזות הגדילו את תנועת התיירות היוצאת והנכנסת ומעודדים את חברות התעופה להרחיב את צי המטוסים שלהן. הסמנכ"ל המסחרי של איירבוס, ג'ון לייהי, אמר כי כאחת מכל 5 הזמנות למטוסים חדשים השנה עשויה להגיע מסין.

הוא הוסיף שאיירבוס צפויה לחתום על הזמנה ל-280 מטוסים לפני ינואר 2009. ההזמנה ממתינה לאישור מהממשלה הסינית ואולי תתפצל לשני חלקים. לייהי סירב למסור את שווייה הכספי של ההזמנה.

ביוני האחרון החלה איירבוס לשלוח למפעל בטיאנג'ין מקטעים על מנת שיורכבו שם, וזהו, כאמור, פס הייצור הראשון שלה מחוץ לאירופה. פס ייצור זה הוא יוזמה משותפת של איירבוס וקונסורציום סיני בהיקף 600 מיליון דולר. המיזם, שהסכים להרכיב מטוסים מדגם A319 ו-A320, שוקל להוסיף את דגם A321, וצעד זה עשוי לדרוש השקעה נוספת של 12 מיליון דולר. כך מסרכה איירבוס.

הרווחיות של איירבוס נתונה ללחצים מחוזקו של האירו כנגד הדולר. חברת האם של איירבוס, EADS, מעבירה עבודה למדינות מוץ לאירופה, מפני שהיא מנסה להביא לחסכון בעלויות בהיקף 1.46 מיליארד דולר עד 2012. תחת תוכנית זו, איירבוס נדרשת לחסוך 650 מיליון אירו.