פרקליטות המדינה: אריה דרעי לא יכול להתמודד על ראשות העיר ירושלים

זאת משום שטרם עברו 7 שנים מהיום בו סיים לרצות את עונש המאסר, כפי שקובע החוק ; כזכור, דרעי - שהורשע בשוחד, מירמה והפרת אמונים - החל בריצוי עונשו בספטמבר 2000, וסיימו לאחר ניכוי שליש ביולי 2002

פרקליטות המדינה הודיעה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים כי היא מתנגדת לבקשת אריה דרעי להצהיר שהוא רשאי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. זאת, משום שטרם עברו 7 שנים מהיום בו סיים לרצות את עונש המאסר, כפי שקובע החוק.

כזכור, דרעי הורשע בבית המשפט המחוזי בעבירות של שוחד, מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ונגזרו עליו 4 שנות מאסר בפועל. ערעורו לעליון התקבל חלקית ועונשו הופחת ל-3 שנים. הוא החל בריצוי העונש בספטמבר 2000 וסיימו, לאחר ניכוי שליש, ביולי 2002.

אין מחלוקת כי טרם חלפו 7 שנים מאז תום העונש, כפי שדורש החוק כיום, אלא שדרעי טוען כי אמור לחול עליו נוסחו הקודם של חוק הבחירות (שתוקן בשנת 2000, אחרי גזר דינו), שקבע תקופה של 6 שנים מאז סיום המאסר. לדבריו, מדובר בהוראה עונשית, ולכן אין להחילה למפרע.

המדינה טוענת מנגד, באמצעות עו"ד עינב גולומב, כי לא מדובר בהוראה עונשית אלא בהוראה הקובעת תנאי כשרות, וממילא ברור כי העמידה בתנאי זה נבחנת על-פי הדין הנוהג כיום.

לדבריה, גם אם היה חל נוסח החוק הקודם - ספק אם דרעי עומד בו, משום שיש לתמוך בפרשנות לפיה "מירוץ הזמן" מתחיל ביום סיום תקופת המאסר שגזר בית המשפט, ולא במועד השחרור על-תנאי או שחרור מינהלי. (עת"מ 8774/08).