"אם לא תהיה התאחדות כדורגל מתפקדת בפולין, יורו 2012 לא יתקיים שם"

כך הבהיר דובר אופ"א, וויליאם גיילארד, בעקבות פיזור ההתאחדות הפולנית ע"י הממשלה עקב טענות לשחיתות ; "אליפות אירופה אמורה להתנהל באמצעות התאחדויות הכדורגל של פולין ואוקראינה, לא הממשלות שלהן"

אם עד עכשיו מרבית סימני השאלה סביב אירוח יורו 2012 בפולין ואוקראינה צצו סביב המתקנים והתשתיות במדינה, הרי שאתמול (ג') עלתה שאלה נוספת, שאולי תכריע באופן חד משמעי את גורל הטורניר: ממשלת פולין החליטה לפזר את התאחדות הכדורגל הפולנית ולנהל אותה בעצמה. הסיבה: שחיתות וחוסר תפקוד מצד בכירים בהתאחדות.

לעניין הזה יש כמה משמעויות. קודם כל, אופ"א ופיפ"א אוסרות על כל התערבות פוליטית בכדורגל המקומי, מה שבוודאי לא יוסיף לפולין נקודות בקרב שלה על השארת טורניר היורו במדינה. שנית, חוסר תפקוד של התאחדות הכדורגל הפולנית אינה אפשרית אם הפולנים רוצים לארח את היורו. פיפ"א ואופ"א ייפגשו ב-23 וב-24 באוקטובר לישיבה מיוחדת, שבה ייבדקו איך פותרים את המצב המסובך.

אלון זנדר מנתח את כל הבעיות של פולין ואוקראינה

בנושא זה, דובר אופ"א ויועצו של הנשיא מישל פלאטיני, וויליאם גיילארד, אמר לסוכנויות הידיעות: "אנחנו מקווים שהבעיות ייפתרו לפני סוף אוקטובר, כך שהמצב בהתאחדות הפולנית לא ישפיע על 2012. אבל אם ההתאחדות הפולנית לא תתפקד, אז מדובר כאן בסיטואציה שונה שמעלה סימני שאלה רבים סביב הטורניר.

"אליפות אירופה אמורה להתנהל בעזרת התאחדויות הכדורגל של פולין ואוקראינה, לא הממשלות שלהן", הוסיף גיילארד. "אם לא תהיה התאחדות מתפקדת בפולין, לא יתקיים שם טורניר". כמובן שבמידה ופולין תצא מהתמונה, אוקראינה גם תאלץ לוותר על אירוח היורו, כיוון שבקושי יש לה את המשאבים לארח שמונה נבחרות ואוהדיהן, ולכן על אחת כמה וכמה היא לא תצליח להרים טורניר של 16 נבחרות.

מי שמוכנה לקפוץ על העגלה ולהחליף את פולין ואוקראינה היא סקוטלנד. יו"ר ההתאחדות הסקוטית, גורדון סמית', אמר ל"סקוטסמן": "אם אכן תילקח מפולין ואוקראינה האפשרות לארח את היורו, נתייעץ עם הממשלה וסביר להניח שנגיש הצעה מסודרת להחליף אותן". עבור סקוטלנד זו תהיה האפשרות האחרונה לארח טורניר לבדה, כיוון שהחל מ-2016 יוגדל הטורניר ל-24 נבחרות, סדר גודל של נבחרות שאין באפשרות סקוטלנד לארח, מה שייאלץ אותה להגיש בקשת אירוח משותפת עם אירלנד.