כך יחסכו מארגני האולימפיאדה 90 מיליון ליש"ט

תקציב משחקי לונדון 2012 כבר הגיע ל-11 מיליארד ליש"ט, והאנגלים מעוניינים לקצץ בעלויות ; האופציה שנשקלת: ביטול בנייתו של אולם הכדורסל, והעברת המשחקים לאולם ליד וומבלי, שבכלל משמש להופעות

בעקבות המשבר הכלכלי בשווקי העולם, מארגני המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 מנסים לבדוק דרכים כיצד להפחית את עלויות האירוח, שנכון לעכשיו עומדות על כ-11 מיליארד ליש"ט (כ-19.5 מיליארד דולר).

אחת האופציות שנבדקות היא ביטול בנייתו של אולם הכדורסל בתוך המתחם האולימפי, וההעברת המשחקים ל"וומבלי ארינה", האולם שנמצא בסמוך לאצטדיון הכדורגל המפורסם בלונדון. בימים כתיקונם, משמש האולם בעיקר להופעות רוק, כאשר תכולתו נאמדת ב-12.5 אלף מקומות ישיבה. מעבר שכזה עשוי לחסוך לאנגלים כ-90 מיליון ליש"ט.

לפי טסה ג'ואל, השרה האולימפית בממשל הבריטי, המטרה נכון להיום היא לצמצם את תקציב המשחקים בלפחות 150 מיליון ליש"ט, כך שמעבר לוומבלי אמור להיות מהלך כדאי למארגני לונדון 2012. אישור המהלך כרוך בהסכמת הוועד האולימפי הבינלאומי.

בין אם המהלך הזה יצא לפועל ובין אם ייבנה בסופו של דבר אולם כדורסל במתחם האולימפי, בכל מקרה משחק הגמר של טורניר הכדורסל ייערך ב-"O2 ארינה" בדרום-מזרח לונדון, האולם הראשון באנגליה שנבנה דווקא בסגנון אמריקני ומכיל כ-20 אלף מקומות ישיבה.