סיטיגרופ לא מוותר: דורש מוולס פארגו לבטל את העיסקה לרכישת וואכוביה: מניית בנק וואכוביה מטפסת בכ-66%

(עדכון) חמ"ל "גלובס" - כל החדשות והפרשנויות על המשבר הפיננסי העולמי ; וולס פארגו ירכוש את כל הנכסים והתתחייבויות של בנק וואכוביה ; החדשות הטובות: הרכישה בוצעה ללא סיוע ממשלתי ולפני שוואכוביה קרס ; ההסכם אושר פה אחד בשתי מועצות המנהלים של הבנקים ; מניית סיטיגרופ יורדת בחדות

בנק וואכוביה וולס פארגו הודיעו היום רשמית על מיזוג בין הבנקים. המיזוג יכלול את כל הנכסים של בנק וואכוביה שלא יפוצלו לחטיבות שונות כפי שצפו קודם לכן. וולס פארגו ירכוש את בנק וואכוביה בעסקת Swap של מניות בסכום של 15 מיליארד דולר.

סיטיגרופ , המפסיד הראשי מהעיסקה, שהיה אמור לרכוש את וואכוביה, מאיים כעת לתבוע את החברות במידה ולא תבוטל העיסקה. סיטיגרופ, טוען כי נודע לו על העיסקה רק לפני מספר שעות. אחד המרוויחים הגדולים מהרכישה הוא וורן באפט, בעל השליטה בוולס פארגו בו הוא מחזיק דרך ברקשייר האתווי .

המיזוג יבוצע ללא כל סיוע ממשלתי וללא כל סיכון של החסכונות והפקדונות של לקוחות שני הבנקים. וולס פארגו ירכוש את כל הנכסים והתתחייבויות של בנק וואכוביה. ההסכם אושר פה אחד בשתי מועצות המנהלים של הבנקים.

בעלי המניות של וואכוביה יקבלו 0.1991 מניות של וולס פארגו על כל מניית וואכוביה שברשותם. העסקה משקפת לוולס פרגו ערך של 35.16 דולר למניה בעוד מניית וואכוביה מוערכת ב-7 דולר למניה.

בוולס פארגו מצפים כי עלות הרכישה תסתכם בכ-10 מיליארד דולר. הרכישה עדיין מותנית באישור של אסיפת בעלי המניות של וואכוביה.