לב לבייב שוקל למחוק את אפ"י פיתוח מהבורסה בלונדון

נדב גרינשפון התייחס לכך ביום חמישי וציין כי "יש לשים לב לירידה הדרסטית שהתרחשה בשוק הרוסי, אשר רשם ירידה של למעלה מ-55%. הדבר פגע, בין היתר, בשווי השוק של אפי פיתוח"

לב לבייב שוקל למחוק את אפ"י פיתוח מהמסחר בבורסת בלונדון. החברה הבת (71%) אפי פיתוח מרכזת למעשה את מרבית הפעילות של אפריקה ישראל הנסחרת בבורסה בתל אביב. כמו חברות נדל"ן רבות הנסחרות באנגליה גם אפ"י פיתוח סבלה מירידות שערים חדות בשנה האחרונה.

בהנפקה המוצלחת של החברה הבת אפ"י פיתוח בבורסה הראשית בלונדון (LSE) גויסו 1.4 מיליארד דולר, ושווייה בהנפקה נקבע על לא פחות מ-7.3 מיליארד דולר (אחרי הכסף). מאז מאי ועד היום צנחה המניה ב-85% ל-2.1 דולר בלבד, המשקף שוי שוק של 1.1 מיליארד דולר. היתה זו ההנפקה הגדולה ביותר שביצעה חברה ישראלית אי פעם בחו"ל, וכתוצאה ממנה רשמה אפריקה ישראל רווח הון מרשים של 3.4 מיליארד שקל.

נדב גרינשפון התייחס לכך ביום חמישי וציין כי "יש לשים לב לירידה הדרסטית שהתרחשה בשוק הרוסי, אשר רשם ירידה של למעלה מ-55%. הדבר פגע, בין היתר, בשווי השוק של אפי דיוולופמנט. יש לזכור כי השוק הפך לשוק של מוכרים, ללא הבחנה בין החברות השונות הפועלות בתחום הנדל"ן, וכאשר במכירה לא נלקחים בחשבון שיקולים רלבנטיים כגון - ניסיון ויכולות ביצוע, יכולות פיננסיות, יתרות מזומנים בקופה וכיו"ב".

"הדבר בולט במיוחד לגבי אפ"י פיתוח, חברה מבוססת וחזקה שבבעלותה עשרות פרויקטים, חלקם כבר פעילים וחלקם בהקמה, המראה תזרים שוטף מנכסים מניבים ומחזיקה ביתרות מזומנים של 800 מיליון דולר בקופתה. כל אלה לא נלקחו בחשבון, והראיה - החברה נסחרת בשווי שכמעט משקף את שווי המזומנים בקופתה".