עמינח תשקיע 6.5 מיליון שקל בפתיחת סניפים בישראל ובהונגריה

הערכות: המשבר הפיננסי לא ישפיע על ההתרחבות המתוכננת ; בכוונת הקבוצה להשלים בתוך 4 שנים פריסה ל-20 סניפים בהונגריה

המשבר הפיננסי לא משפיע לפי שעה על קבוצת עמינח, שממשיכה להתרחב. הקבוצה פותחת 13 סניפים חדשים, בישראל ובהונגריה, בהשקעה של 6.5 מיליון שקל.

"אני לא חושב שהמשבר ישפיע עלינו. בהונגריה, עד כמה שאנחנו רואים, המשק נמצא ביציאה מהמיתון. בישראל אנחנו עוד לא יודעים מה עומד לקרות ואני מקווה שהדברים יסתדרו", אומר רוני שוורץ, מנכ"ל ומבעלי הקבוצה.

קבוצת עמינח שהחלה את פעילותה בתחום ייצור מיטות ומזרנים בשנת 1948, מפעילה היום את הרשתות עמינח סנטר (18 סניפים), גוד נייט (9 סניפים) ואמריקן קומפורט (16 סניפים). כמו כן, מפעילה הקבוצה חנות למותג הדני אינוביישן וכן חנות לאוכלוסיה הסיעודית תחת השם "עמינח מדיק".

עד סוף 2009 תפתח הקבוצה 3 סניפים נוספים ברשת גו נייט ו-4 סניפים ברשת אמריקן קומפורט, בהשקעה של 5 מיליון שקל.

כמו כן, בכוונת הקבוצה להרחיב את פריסתה בהונגריה. כיום יש לחברה 9 חנויות בהונגריה תחת המותג קרדו. לאחרונה היא פתחה חנות בבודפשט, ועד לתום השנה הנוכחית תפתח הקבוצה חנויות חדשות גם בערים, מישקולץ ושגת, בהשקעה של 1.5 מיליון שקל. הקבוצה נכנסה לפעילות בהונגריה ב-1993 עם רכישת מפעל במדינה. לדברי שוורץ, בכוונת הקבוצה להשלים בתוך 4 שנים פריסה ל-20 סניפים בהונגריה.

"מבחינת הריטייל, הונגריה מפותחת לפחות כמו המדינות המערביות שאנחנו מכירים והיא הרבה יותר מפותחת מישראל. כל הרשתות המובילות בעולם בתחומי המזון וה-DIY פועלות שם, אם כי התחום שלנו פחות", אומר שוורץ.

פרט להונגריה הקבוצה מייצאת מוצרים ל-14 מדינות נוספות ביניהן, אוקראינה, רוסיה, ארה"ב, אוסטרליה וקולומביה.