כמה יעלה לכם לאחל שנה טובה לחברים ולקרובים בחו"ל?

מבדיקת "גלובס" עולה כי אם הם גרים בארה"ב או בצרפת - מוטב שתחייגו דרך נטוויז'ן 013 ולא תשלמו כלל על 100 דקות שיחה, ואם הם חיים ברוסיה - מומלץ שתנצלו את התעריפים של אקספון 018 ותשלמו 10 אגורות לדקה

גם ספקיות התקשורת יודעות שימי החגים הם סיבה מצוינת לטלפן לחו"ל, ומציעות בימים אלה הטבות למטלפנים - מ-100 דקות מתנה דרך 013 (לחלק מהיעדים) ועד עלות של 5-12 אג' לדקת שיחה בקרב הספקיות האחרות. שלושה יעדים פופולאריים נבדקו לשם ההשוואה: ארה"ב, צרפת ורוסיה. ולמרות שדקת שיחה לחו"ל עולה פחות ממסטיק בזוקה, עדיין שימו לב להפרשים המגיעים למאות אחוזים בין המחיר ללקוחות רשומים לבין אלה שמשלמים המחייגים אקראית דרך אותה ספקית - מכ-10 אג' לדקת שיחה התעריף עלול לזנק לכ-2 שקלים ויותר לדקה.

בהתאם לשלושת היעדים שנבדקו, ולפי מבצעי החגים (עד 31.10), המשתלמת ביותר בחיוג לארה"ב ולצרפת היא 013 נטוויז'ן, המציעה כאמור 100 דקות מתנה בחיוג ליעדים אלה. בחיוג לרוסיה, התעריף של 018 אקספון העומד על 10 אג' (לשלושת היעדים) הוא המשתלם כיום. ומה מציעות היתר? 012 סמייל בתעריף של 12 אג' ו-014 בזק בינלאומי מציעה מחיר מוזל במיוחד למחייגים לארה"ב - 5 אג' לדקת שיחה.

המחירים בכתבה נמסרו מהחברות וגובו בשיחות "לקוח סמוי" אל מרכזי השירות. שיטוט באתרי האינטרנט של הספקיות, הכוללים תעריפים מפורטים, מגלה כי אף לא אחת מהחברות טורחת לעדכן את התעריפים באתר האינטרנט שלה, שם מצוינים מחירים הגבוהים מהמבצעים המוצעים לפונים טלפונית.

נדגיש כי ההשוואה מתמקדת בחיוג מטלפון קווי לקו נייח בחו"ל, ואינה כוללת שיחות המתבצעות בקלות, ולרוב חינם או בעלות סמלית, באמצעות טכנולוגיית VOIP - שיחות טלפון המתבצעות על פס האינטרנט, דרך אתרים כמו SKYPE ודומיו.

הנאמנות לא משתלמת

כאמור, החשוב הוא להירשם מראש לאחת או יותר מספקיות התקשורת. אפשר להירשם לכמה ספקיות במקביל, אולם שיוך הקו (כלומר, חיוג דרך הקידומת 00), מתאפשר לספקית אחת ומתבצע דרכה מול ספקית הקו הנייח בביתכם. הליך השיוך כרוך בתשלום של כ-15 שקל לבזק ואינו כרוך בתשלום ב-HOT.

בעת ההרשמה תידרשו לתת את פרטיכם האישיים לרבות פרטי כרטיס אשראי. ההרשמה אינה כרוכה בהתחייבות, ומוזילה את תעריפי השיחות: כך למשל חיוג אקראי דרך 012 סמייל לרוסיה יעלה 1.51 שקל לדקה בעוד שדקת שיחה לנרשמים תעלה כיום 12 אג' (ל-3 חודשים ראשונים), ב-014 בזק בינלאומי דקת שיחה לארה"ב עולה כיום 5 אג' ובחיוג אקראי תעלה 1.65 שקל ועוד.

בחלק מהחברות השיוך מקנה הטבות נוספות (למשל הנחה של 5% מתעריף השיחות של בזק בינלאומי), אולם בכולן המשמעות העיקרית, לצד נוחות החיוג (שהיא זניחה למדי), היא העברת התשלום לספקית ישירות מחברת התקשורת עימה אתם ממילא מצויים בהתקשרות (בזק, HOT וכו') - מה שלא יצריך מסירת פרטי כרטיס האשראי לגורם נוסף.

אם בחרתם להירשם ליותר מספקית תקשורת אחת - זכרו לחייג לפי התעריפים העדיפים של כל ספקית בהתאם ליעד - כך למשל בחיוג לרוסיה תגלו נחיתות בתעריפים שמציעות כיום חלק מהספקיות ובהן בזק בינלאומי ו-013 נטוויז'ן.

מכיוון שהחברות מעדכנות מבצעים, מומלץ לבדוק מעת לעת תעריפים בהתאם ליעדים אליהם אתם נוהגים לחייג. ככל הנראה שהנאמנות או כורח ההרגל לא יהיו מושכלים בהיבט הצרכני.

012 סמייל: 3 חודשים ראשונים משתלמים

* לנרשמים חדשים: 12 אג' לדקת שיחה למגוון יעדים ובהם ארה"ב, צרפת ורוסיה. ההצטרפות אינה כרוכה בתשלום ותקפה ל-3 חודשים מיום ההרשמה.

* ללקוחות רשומים ותיקים: 33-39 אג' לדקה, ללא מסלול.

* ללקוחות אקראיים: תעריף כפול ומכופל: 99 אג' לדקה שיחה לארה"ב, 1.51 שקל לדקת שיחה לרוסיה ו-1.32 שקל לצרפת.

013 נטוויז'ן: מתנה ששווה לקחת

* ללקוחות רשומים: החברה מציעה למחייגים לארה"ב ולצרפת מבצע ללא תחרות - 100 דקות מתנה לחודש, ללא התחייבות וללא תשלום חודשי כלשהו, ובמילים אחרות, כל אחד (לקוח ותיק או חדש) יוכל בימים אלה ליהנות ממנו.

מעבר ל-100 דקות החינם, מוצע בנק של 100 דקות לארה"ב ולצרפת ב-12 שקל (12 אג' לדקה), מחיר לדקת שיחה מעבר לכך נותר 12 אג'.

מחירי החיוג לרוסיה מחושבים בנפרד: למשל תשלום חודשי קבוע של 4.90 שקל המקנה 13 אג' לדקת שיחה (ב-3 בחודשים הראשונים). בהמשך התעריף מתייקר מעט.

לקוחות רשומים, לא במסלול בנק דקות או עם דמי שימוש קבועים בחודש, ישלמו תעריפים שונים לגמרי: שיחה לארה"ב תעלה 99 אג', לצרפת: 1.33 שקל ולרוסיה 1.52 שקל.

* ללקוחות אקראיים: אם אינכם רשומים וחייגתם דרך 013 שימו לב לתעריפי השיחה: 1.70 שקל לדקה לצרפת ולארה"ב ו-2.09 שקל לדקת שיחה לרוסיה.

014 בזק בינלאומי: תעריף אטרקטיבי לארה"ב

* ללקוחות רשומים: גם מבצעי החגים של בזק (עד 31.10) מדגישים את חשיבות ההרשמה. זו אינה כרוכה בתשלום או בהתחייבות אולם תבטיח תעריף נמוך משמעותית מהמחיר הרגיל: לדוגמה 5 אג' לדקת שיחה לארה"ב ו-11 אג' לדקה לצרפת.

* ללקוחות אקראיים: בכדי לסבר את האוזן מחיר המחירון למנוי קבוע (שמסר אמצעי תשלום לבזק בינלאומי) הוא 79 אג' לשלוש היעדים, לעומת המחיר למחייגים אקראיים: 1.65 שקל לדקת שיחה לארה"ב, 1.71 שקל לצרפת ו-2.05 שקל לרוסיה.

למחייגים לרוסיה מוצעים כיום מסלולים הכרוכים בתשלום קבוע (בלי קשר לחגים): למשל תשלום של 5.90 שקל בחודש כולל חצי שעה שיחה (כ-20 אג' לדקה, המחיר המגולם בתשלום הקבוע). מהדקה ה-31, המחיר: 18 אג' לדקה.

אקספון 018: תעריף אחיד וזול, ללא דמי שימוש

* ללקוחות רשומים: המבצע הנוכחי של החברה מציע תעריף של 10 אג' לדקת שיחה ליעדים שבדקנו. כדי ליהנות מהתעריף הזה, נדרשת הרשמה שאינה כרוכה בתשלום. התעריף הנוכחי, 10 אג' לדקה מוצע לתקופת החגים (עד סוף אוקטובר). ביתר ימות השנה התעריף עומד על 18 אג' לדקת שיחה לכל היעדים, ללא תשלום חודשי או התחייבות.

* ללקוחות אקראיים: המחיר לדקת שיחה הנו 77 אג' - מחיר נמוך לעומת יתר הספקיות שללא הרשמה מציעות תעריף המטפס גם ל-2 שקלים לדקה.

הוזלה לעומת השנה שעברה

בהשוואה לתעריפים שפורסמו ב"גלובס" ביולי 2007, המחירים היום נמוכים יותר אצל כל ארבע הספקיות. נזכיר כי התעריפים הנוכחיים הם ברובם תעריפי מבצע לחג, אולם עדיין זולים משמעותית מתעריפי אשתקד: במסלולים ללא דמי מנוי דקת שיחה ב-018 אקספון לארה"ב עלתה 26 אג', לצרפת 29 אג' ולרוסיה 15 אג', כיום התעריף ליעדים אלה הוא 10 אג' (ויעודכן ל-18 אג' בתחילת חודש הבא). 012 סמייל הציעה 12 דקות ראשונות ב-18 אג' ו-39 אג' מהדקה ה-13 - כיום המחיר לדקת שיחה הוא 12 אג' לשלושת החודשים הראשונים (וכ-35 אג' מעבר לכך). ב-013 נטוויז'ן (אז - ברק) התעריף ללא דמי מנוי עמד על 38 אג' לדקה וכיום עומד על 0 אג' ל-100 דקות ראשונות ו-12 אג' במסגרת בנק דקות (לארה"ב ולצרפת). 014 בזק בינלאומי הציעה בשנה שעברה תעריף של 29 אג' ללא דמי מנוי והשנה עלות דקת שיחה היא: 5 אג' לארה"ב, 11 אג' לצרפת וכ-20 אג' לרוסיה.